Modul în care copiii studiază astăzi este cu totul diferit de ceea ce s-a întâmplat pe vremea părinţilor. Astăzi, implicarea părinţilor în viaţa de elev a copilului ar trebui văzută mai mult ca un parteneriat, în care adultul se implică şi participă pentru a-i oferi celui mic dezvoltarea socială, emoţională şi academică, susţin specialiştii.
Profesorii urmăresc obiectivul, în parte, comunicându-le părinţilor motivul pentru care le dau teme copiilor.
De exemplu, temele îi ajută pe copii să recapituleze şi să exerseze ceea ce au învăţat, să se pregătească pentru următoarea oră, să folosească resurse, precum cărţi şi materiale, să aprofundeze materia pe care o parcurg în prima fază la şcoală.
Ţinând cont de toate aceste lucururi, părinţii se pot implica în rezolvarea temelor doar în anumite privinţe, pentru a-i ajuta pe copii să le rezolve cu succes:
- Să stabilească un program fix în care copilul se va ocupa exclusiv de teme;
- Stabilirea unui loc din casă pentru teme (camera copilului, un birou într-un spaţiu retras din casă);
- Îndepărtarea oricărei forme de distracţie (televizor, calculator, jocuri etc);
- Verificarea temelor la final este foarte importantă atât pentru că în acest fel copilul va percepe că munca lui este apreciată, dar şi pentru că părintele să se asigure că tema a fost dusă la bun sfârşit.
- Atunci când este cazul, părinţii pot oferi câteva sfaturi, sugestii pentru ca elevul să îşi poată continua tema.