Inregistrare

Inregistrati-va pentru a beneficia de cunostintele comunitatii, a pune intrebari sau a a raspunde la intrebarilor celorlalti.

Suntem o comunitate care incurajeaza educatia si in care se intalnesc know-how-ul si experienta cu perspective inovative de abordare a problemelor.

Login

Autentificati-va pentru a pune intrebari, a raspunde la intrebarilor celorlalti sau pentru a va conecta cu prietenii.

Resetare parola

V-ati uitat parola ? Introduceti adresa de email si veti primi o noua parola.

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Va rugam explicate, pe scurt, de ce credeti ca aceasta intrebare trebuie raportata.

Motivul pentru care raportezi utilizatorul.

Parenting AniDeȘcoală.ro Latest Articles

Frustrările finalului de an școlar

Frustrările finalului de an școlar

Cum anul școlar se apropie de final, mulți dintre părinți, dar și dintre copii îl percep ca pe o perioadă stresantă din viața lor. Vor primi rezultatele finale, se face poate un clasament, se dau premii, diplome, se organizează serbări și petreceri de absolvire, unii au emoții cu privire la un anume obiect ori examen, nefiind siguri că îl vor lua sau dacă vor promova.

Este normal să simțiți toate acestea. Unii copii doar așteaptă cu nerăbdare vacanța, nu se îngrijorează prea mult de rezultate sau de ce se întâmplă la ceremoniile școlare.

Greșeli ale părinților în această perioadă:

  • Realizând că școlarul lor va avea poate rezultate mai slabe la un obiect, sau corigență, îl presează atunci să învețe suplimentar, să-și remedieze situația – deși poate fi o cerință legitimă, rareori funcționează pe ultima sută de metri, deoarece elevii sunt mai relaxați, așteaptă vacanța, fac repetiții pentru serbări și copilul tău va tinde să adopte atitudinea generală. Așa că, dragi părinți, identificați din timp obiectele la care are copilul probleme și nu lăsați îngrășarea porcului în ajun.
  • Lupta pentru perfecțiune- fie că preșcolarul tău va spune la serbare 4 versuri sau un rol de 2 rânduri sau că va avea un rol principal într-unul dintre evenimentele pregătite la școală, nu exagera cu repetițiile și dorința de a fi cel mai cel. În spatele presiunilor de acest gen stă deseori nu un motiv plauzibil (copilul trebuie să memoreze rolul) ci altele egoiste ale părinților: poate că se încurcă și ce vor spune ceilalți părinți prezenți, copilul meu va fi considerat mai prejos, mai prost, etc. Îmi amintesc despre un rol al meu în sceneta Albă ca Zăpada la grădiniță. A fost o mulțime de învățat pentru că eram eroina principală dar am făcut-o cu mult entuziasm. Mama a observat că o frază o spuneam puțin diferit față de text. Nu afecta prea mult înțelesul, dar m-a tot presat să o spun exact ca pe hârtia cu rolul. În ziua serbării, în fața unei săli pline, am pășit pe scenă terorizată de gândul că o să greșesc fraza aia. Și având doar asta în minte m-am trezit că nu-mi mai aminteam deloc alte replici, m-am blocat de la început. Educatoarea m-a ajutat, mi-am revenit dar cu siguranță știu ce m-a blocat. Așa că lăsați serbările să fie un timp de bucurie și relaxare pentru cei mici, nu o defilare a perfecțiunii.
  • Nemulțumiți de rezultate- la premierea de la clasa a 3a a fiului meu, niște părinți au făcut un adevărat circ în fața tuturor că de ce fata lor nu a fost printre cei cărora li s-au acordat premii? Și ce e cu media aceea generală așa mică? Alături de învățătoare, și noi am fost indignați de atitudinea lor. O medie generală cuprinde rezultatele de pe tot anul, cele 3 trimeste, cum de au venit cu acuzația asta la final? Nu au văzut rezultatele copilului pe parcurs? Știu că sunt și situații când există pur și simplu un dascăl imposibil și defavorizează un copil, ori favorizează un altul, dar să nu generalizăm. Poate că tu ca părinte consideri că ai cel mai deștept, cel mai bun, cel mai cel copil, dar în afara casei poate sunt alții mai buni, poate nu-și arată încă întregul potențial. Nu învățați copiii să fie competitivi să-și ia valoarea din diplome, medii sau premii, pentru că le veți face mult rău. Standarde prea înalte fixate pentru ei le vor crea frustrări, stres și probleme emoționale. Se vor vedea ca niște ratați, incapabili să învețe, să vă mulțumească. Nici o atitudine critică față de cadrele didactice nu-i va ajuta. Dimpotrivă, vor învăța să de-a vina pe alții pentru insuccesele lor, vor fi rebeli, lipsiți de respect și interesul pentru obiectul respectiv le va scădea și mai mult.
  • Programe imediat după finalul anului școlar – este bine ca să ocupi cumva constructiv timpul copiiilor tăi în vacanță, dar nu începe să le fixezi programe stricte și cursuri prea curând. Lasă-le măcar 2-3 săptămâni să se relaxeze, să se joace, să facă ce vor. Desigur poate că lucrezi și dorința de a fi supravegheați te constrânge să îi duci la un After-school sau alt club de vacanță, dar te poți gândi la altceva pentru primele săptămâni- o bonă, o bunică să stea cu ei, îți iei concediu și petreceți timp împreună etc.