Inregistrare

Inregistrati-va pentru a beneficia de cunostintele comunitatii, a pune intrebari sau a a raspunde la intrebarilor celorlalti.

Suntem o comunitate care incurajeaza educatia si in care se intalnesc know-how-ul si experienta cu perspective inovative de abordare a problemelor.

Login

Autentificati-va pentru a pune intrebari, a raspunde la intrebarilor celorlalti sau pentru a va conecta cu prietenii.

Resetare parola

V-ati uitat parola ? Introduceti adresa de email si veti primi o noua parola.

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Va rugam explicate, pe scurt, de ce credeti ca aceasta intrebare trebuie raportata.

Motivul pentru care raportezi utilizatorul.

Soluții pentru copii mofturoși la masă

Soluții pentru copii mofturoși la masă

Personal cred că unii copii sunt prin natura lor mai mâncăcioși, spre bucuria părinților care nu au bătăi de cap să îi hrănească. Dar cei care aveți copii cu fițe la masă, vă întrebați probabil dacă chiar există astfel de prunci de care nu trebuie să te rogi și să alergi după ei, sau să inventezi mereu ceva.
Dar și copii care mănâncă fără probleme, au perioadele lor și pot să mănânce mai greu din diverse cauze:

  • le ies dinții/ li se clatină sau le-a căzut un dinte la cei mai mari
  • bebelușii au un puseu de creștere când sunt mai agitați
  • sunt bolnavi, au roșu în gât, febră după un vaccin poate
  • au descoperit mâncăruri noi și nu mai vor anumite piureuri sau ce le dădeai ca bebeluș, își formează preferințe
  • li s-a schimbat mediul, lipsesc anumite persoane din preajma lor și emoțional nu se simt bine
  • sunt influențați de frați mai mari, colegi, prieteni, media și vor doar anumite mâncăruri sau numai dulciuri, fast-food

Soluții pentru copiii mofturoși la mâncare:

  • stabilește ore clare de luat masa și nu le permite să ronțăie necontrolat dulciuri sau alte alimente între mese
  • este bine să dai copiilor să mănânce într-un loc anume, în bucătărie la masă, în scaunul lor și nu în locuri diferite, în camera lor ori alergând prin casă după ei
  • nu permite alternative de genul: dacă nu îți place asta mergi și cumpără-ți o pizza, sau mănâncă numai ce îți place ție. Copiii au nevoie de toate grupele de alimente pentru a se dezvolta armonios și este datoria noastră de părinte să ne asigurăm că mănâncă sănătos și toate tipurile de alimente
  • ia masa împreună cu ei, dacă e posibil toți ca familie măcar o dată pe zi
  • supraveghează atent cât mănâncă și ce mănâncă
  • aranjează mâncarea frumos în farfuria lui
  • la unii copii merge să folosești farfurii cu un desen preferat pe fundul lor, sunt motivați să termine pentru a vedea desenul
  • pune pe copiii mai mărișori să te ajute la așezatul mesei și la gătit și vor mânca mai bine dacă au participat și ei
  • fă din luarea mesei o atmosferă relaxantă nu începe atunci să discuți notele lor sau comportamentul de peste zi; la fel certurile dintre părinți la masă ori de peste zi îi pot afecta
  • fii creativă, gătește feluri noi, implică-i în alegerea meniului
  • adoptă ca familie un stil de viață sănătos și mese sănătoase, pentru că cei mici vor copia ceeea ce văd, nu le poți da lor legume și tu mănânci fast-food
  • cu cei mai mari poți discuta deschis și să le explici pentru ce sunt bune anumite alimente

Lasa un comentariu