Vitaminizare de primăvară- soluții pentru copii

0

La trecerea de la un anotimp rece la unul cald, organismul face eforturi să se adapteze și pierde nutrienții necesari pentru o sănătate și funcționare bună. Așa se explică de ce avem imunitate mai scăzută primăvara. Umezeala și diferențele bruște de temperatură contribuie și ele la dezvoltarea germenilor și virușilor și la slăbirea organismului, iar copii nu sunt scutiți de aceste schimbări.
O cură de vitamine și minerale în acest anotimp este soluția, dar nu trebuie să le dați de fapt medicamente, ci le poate lua și din alimentație.

Iată care sunt substanțele de care au nevoie cei mici acum mai mult ca niciodată:

Vitamina C

Este esențială pentru susținerea sistemului imunitar atat iarna, cat și acum primăvara. Vitamina C este un antioxidant natural puternic,  protejand pielea de acțiunea razelor UV, ajutând la vindecarea rănilor și întărind imunitatea. Este utilă pentru ameliorarea simptomelor alergiilor de primăvară, având proprietăți antihistaminice și protejează de răceli. Alimente pe care trebuie să le introduci zilnic în alimentația celui mic zilnic:  citrice, kiwi, căpșuni, spanac, broccoli, coacaze, conopidă, ardei gras și roșii. De asemenea adaugă în mâncăruri pătrunjel și cimbru din belșug, dacă se poate în formă proaspătă în salate sau la final când mâncarea este terminată, deci cât mai puțin gătite.

Citește și:   Valoarea calorica a alimentelor

Vitamina E

Crește rezistența musculară și protecția împotriva îmbolnăvirilor. Includeți in dieta copiilor alimente bogate în vitamina E, precum tofu, spanac, peste gras, carne. Adaugă la cerealele de la micul dejun nuci și migdale mărunțite sau dă-le să le consume ca și gustare între mese.

Complexul de vitamine B
Ajuta corpul să transforme alimentele în energie și să formeze globulele roșii (eritrocitele) utile la transportarea oxigenului către structurile și celulele corpului. Alimente bogate în vitamine B: carnea de curcan, ton, lapte, ouă, iaurt, cartofi, morcovi, fasole verde, vinete, mazăre, broccoli, ciuperci, varza creață, pepenele galben, zmeură, semințe de floarea-soarelui, alune, nuci, germeni de grau si cereale integrale.

Vitamina A
Are, de asemenea, proprietăți antioxidante și susține sistemul imunitar și functionarea organismului în lunile călduroase. Vitamina A regenereaza pielea, beneficiu deosebit de important în special în cazul expunerii celor mici la soare. Nu uitați să includeți in dieta copiilor kiwi, capșuni și ardei gras galben pentru un plus de vitamina A.

Calciul

Este fundamental pentru dantură și oase și ajută la dezvoltarea mușchilor și a țesuturilor nervoase. Poate preveni obezitatea, mai ales acum când mulți copii sunt nevoiți să petreacă mai mult timp în casă datorită amenințării Covid19.  Cea mai mare concentrație de calciu se găsește în pește sși produsellactate (lapte, iaurt, kefir, sana).

Citește și:   Studiu alarmant: 70% dintre copiii de 1-3 ani din România manâncă nesănătos

Fierul
Ajuta la oxigenarea organismului. Copiii cu deficit de fier sunt anemici, prezintă oboseală excesivă, scăderea puterii de concentrare și iritabilitate. De asemenea, fierul are acțiune antioxidantă și joacă un rol de bază în susținerea sistemului imunitar al copiilor. Alimentele care conțin fier: ficatul, carnea de vită, de pui, peștele gras, gălbenușul de ou, spanac, broccoli, ovăz, linte, fasole, sfeclă roșie, ciuperci, soia, orez brun, cartofi consumați copți, semințe de susan, de in, pepene, ciocolată neagră.

Zincul și Magneziul
De asemenea și minerale precum Magneziul și zincul au un rol important în fortificarea organismului primăvara. Adaugă la alimentația celor mici migdale, nuci, semințe de susan și de floarea soarelui, carne roșie, lactate, ouă, cereale integrale, cartofi.



Lasă un comentariu

Ai nevoie de ajutor la teme ?