Inregistrare

Inregistrati-va pentru a beneficia de cunostintele comunitatii, a pune intrebari sau a a raspunde la intrebarilor celorlalti.

Suntem o comunitate care incurajeaza educatia si in care se intalnesc know-how-ul si experienta cu perspective inovative de abordare a problemelor.

Login

Autentificati-va pentru a pune intrebari, a raspunde la intrebarilor celorlalti sau pentru a va conecta cu prietenii.

Resetare parola

V-ati uitat parola ? Introduceti adresa de email si veti primi o noua parola.

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Va rugam explicate, pe scurt, de ce credeti ca aceasta intrebare trebuie raportata.

Motivul pentru care raportezi utilizatorul.

Nutrienţii esenţiali de care orice copil are nevoie

Nutrienţii esenţiali de care orice copil are nevoie

Gusturile copilului şi preocuparea de mai târziu pentru mâncatul sănătos se dezvoltă încă din copilărie. Este foarte important că micuţul să aibă o dietă echilibrată încă de când este foarte mic, pentru ca mai apoi să îşi păstreze acest obiciei şi pentru a se dezvoltă cât mai sănătos. O dietă echilibrată este aceea din care nu lipsesc nutrienţii esenţiali de care orice copil are nevoie, mai ales în perioda de creştere.

Iată care sunt nutrienţii care nu trebuie să lipsească din dietă copilului tău:

Calciu: esenţial pentru oase puternice şi dinţi, ajută la menţinerea sănătăţii sistemului nervos şi la bună funcţionare a muşchilor, îmbunătăţeşte circulaţia sângelui şi ajută corpul să transforme mâncarea în energie. Sursele principale de calciu sunt produsele lactate precum laptele, iaurtul şi brânză.

Acizi graşi esenţiali: ajută la regenerarea celulelor, reglează sistemul nervos, întăreşte sistemul cardiovascular, imunitatea şi ajută corpul să absoarba nutrienți. Acizii graşi esenţiali sunt necesari pentru buna funcţionare a creierului şi a vederii.

Fier: este important pentru formarea hemoglobinei. Lipsa fierului poate provoca anemia, care se manifestă prin oboseală, iritabilitate, slăbiciune.

Magneziu: întăreşte oasele şi reglează bătăile inimii, ajută sistemul imunitar, şi ajută la bună funcţionare a muşchilor şi nervilor.Nucile şi legumele sunt cele mai bune surse de magneziu, la fel ca şi legumele cu frunze verzi, ori pâinea făcută din făină integrală.

Citește și:   Top 10 alimente pentru un creier sănătos la copii

Potasiu: împreună cu sodiul controlează cantitatea de apă din corp, care ajută la menţinerea presiunii sângelui. De asemenea, potasiul ajută muşchii să funcţioneze, reglează ritmul cardiac şi reduce riscul apariţiei pietrelor la rinichi şi a osteoporozei.

Vitamina A: joacă un rol important pentru vedere şi întărirea oaselor. Ajută corpul să se ferească de infecţii, asigură sănătatea şi regenerarea celulelor şi ţesuturilor, inclusiv a părului, unghiilor şi pielii.

Vitamina C: repară şi ajută la formarea celulelor, oaselor şi ţesuturilor, întăreşte vasele de sânge, întăreşte sistemul imunitar şi ţine infecţiile departe. De asemenea, ajută corpul să absoarbă fierul din alimentele bogate în fier.

Vitamina D: ajută coprul să absoarbă mineralele precum calciul şi întăreşte dinții şi oasele. De asemenea, funcţionează precum un hormon cu rol în asigurarea sănătăţii sistemului imunitar, producerea insulinei şi regenerării celulelor.

Vitamina E: limitează producerea radicalilor liberi, care distrug celulele. Aceasta vitamina este importantă pentru imunitate, refacerea ADN-ului şi a altor procese metabolice.

Zinc: este necesar pentru mai mult de 70 de enzime care ajută digestia şi metabolismul şi este esenţial în creşterea şi dezvoltarea copilului.