Cum să adaugi legume în alimentația copilului tău

2

Legumele și fructele fac parte din alimentația de bază a unui om, încă din cele mai vechi timpuri și nu este întâmplător. Un studiu realizat de cei de la Harvard.edu, prezintă toate beneficiile pe care le are introducerea lor în alimentație, dar și cum să creștem numărul acestora. Însă tu știai asta deja și probabil i-ai explicat și micuțului de mai multe ori, dar fără rezultate memorabile. În continuare, am creat o listă cu câteva trucuri simple, pe care să le poți practica la tine în bucătărie.
alimentatie sanatoasa

1. Combină legumele cu alimente care îi plac

Cartofii sunt spre exemplu, unele dintre cele mai populare și mai acceptate legume. Adaugă în farfurie alături de aceștia și o legumă „problemă”, cum ar fi broccoli. Mai mult decât atât, folosește-ți creativitatea atunci când pregătești farfuria pentru cel mic. Creează figurine din alimente, animăluțe, oameni și personaje. Adaugă-le ochi folosind măsline, nas și gură folosind ardei. În acest fel, transformi totul într-un joc, iar cel mic va fi încântat să participe. Uneori poate fi dificil să găsim în magazine tot ceea ce avem nevoie într-un timp foarte scurt. Dacă ai nevoie de ajutor, poți căuta tot ceea ce ai nevoie, în cataloagele mai multor supermarketuri aici.

2. Încorporează legumele în sosuri

Fan paste sau orez? Perfect. Tot ce trebuie să mai faci acum este să adaugi tot felul de legume alături de acestea. Cum? Cu ajutorul unui procesor sau blender, poți transforma orice legumă în suc sau piure, în funcție de cantitatea de apă pe care o adaugi. Mai departe, în combinație cu cereale sau carne, acestea vor fi acceptate mult mai ușor de copil. Poți deveni și mai creativă și să sfidezi puțin regulile culinare pe care le știi. Dacă în teorie unele combinații sunt nepotrivite, totuși acestea ar putea funcționa de minune în bucătăria ta. Copilul tău adoră sosul de roșii? Atunci nu ezita să îl adaugi peste alte legume sau piureuri.

Citește și:   Cum tratezi astenia de primăvară la copii

3. Adaugă arome și culori plăcute

Unul dintre motivele principale pentru care copilul refuză mâncarea, este aspectul acesteia. Așadar, culoarea joacă un rol foarte important în relația dintre apetit și preparat. Potrivește culorile și folosește cantități mici, iar dacă asta nu funcționează, poți schimba culoarea mâncării în mai multe moduri cum ar fi adăugând arome sau crescând cantitatea alimentului care are o culoare frumoasă.

Dacă din ardei iute se poate face dulceață, de ce să nu încerci prăjiturile cu legume? O idee minunată de preparat dulce în casă, poate fi tortul cu morcovi. Dacă știi că va fi apreciată, poți adăuga mai mult esență de vanilie în compoziție. În caz contrar, o poți înlocui cu esență de rom.

4. Cumpărați și gătiți împreună

Deși presupune mai mult efort din partea ta, mersul la cumpărături și gătitul împreună cu cel mic, este benefic atât pentru relația voastră, cât și pentru conștientizarea importanței anumitor alimente în alimentație. Explicațiile pe care le va primi despre legume și unde și cum cresc acestea, îi vor crește interesul, iar participarea la gătit îl va face atât mândru cât și curios să guste.

Citește și:   Boli de inimă și depresie provocate copiilor de ecrane

Deși încercăm să încorporăm cât mai multe legume în alimentație cu tot felul de soluții ingenioase, este bine să nu păcălim și să nu forțăm copilul. Este important să știe mereu ce are în farfurie și să accepte de bună voie, atât pentru relația voastră, cât și pentru relația sa cu mâncarea.

Copiii trebuie să învețe ce înseamnă o alimentație sănătoasă de la o vârstă fragedă pentru a-și forma obiceiuri sănătoase. În acest mod, problemele de greutate și obezitatea pot fi evitate la vârsta adultă. Pentru mai multe informații despre acest subiect și pentru a afla cum pot fi reduse aceste afecțiuni, poți consulta imaginea de mai jos.



2 comentarii

Lasă un comentariu

Ai nevoie de ajutor la teme ?