Inregistrare

Inregistrati-va pentru a beneficia de cunostintele comunitatii, a pune intrebari sau a a raspunde la intrebarilor celorlalti.

Suntem o comunitate care incurajeaza educatia si in care se intalnesc know-how-ul si experienta cu perspective inovative de abordare a problemelor.

Login

Autentificati-va pentru a pune intrebari, a raspunde la intrebarilor celorlalti sau pentru a va conecta cu prietenii.

Resetare parola

V-ati uitat parola ? Introduceti adresa de email si veti primi o noua parola.

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Va rugam explicate, pe scurt, de ce credeti ca aceasta intrebare trebuie raportata.

Motivul pentru care raportezi utilizatorul.

Cum îl apropii de sport

Cum îl apropii de sport

În timp ce mulţi copii descoperă plăcerea de a face sport încă de mici, ajungând să atingă performanţe incredibile, alţii nici nu vor să audă de mişcare. Dacă ai un copil căruia nu îi place sportul nu înseamnă că trebuie să îl laşi toată ziua în faţă televizorului.

În plus, sedentarismul poate provoca o mulţime de probleme de sănătate încă de la vârste fragede, una dintre ele fiind chiar obezitatea. Poţi să îl apropii pe cel mic de sporturi şi îl poţi face să descopere bucuria de a face mişcare, cu ajutorul acestor paşi simpli.

Sportul nu se practică doar pe teren

Deşi sporturile de echipă, cum sunt fotbalul, handbalul sau voleiul sunt printre cele mai populare, nu sunt singurele pe care le-ar putea încerca copilul tău. Sportul nu se practică doar pe teren, aşa că cel mic ar putea face dans, înot sau arte marţiale. Că părinte trebuie să te înarmezi cu răbdare pentru că e posibil că micuţul să nu aleagă de prima dată sportul care i se potriveşte.

Intră în joc

Mulţi părinţi e posibil să nu realizeze acest lucru, însă copiilor le place că aceştia să se joace cu ei. Din fericire sunt multe activităţi sportive pe care le poţi face împreună cu cel mic: de la gimnastică, până la plimbări cu bicicleta sau cu rolele, ori puteţi alerga prin parc împreună.

Citește și:   Insolația și deshidratarea la copii: simptome și tratament

Limitează timpul petrecut la TV

Unul dintre inamicii sportului este televizorul. Sunt foarte mulţi copii care îşi petrec timpul liber privind la TV şi nici prin gând nu le trece să renunţe la acest lucru în favoarea unui sport. Limitează timpul petrecut la televizor la cel mult două ore pe zi şi încearcă să introduci treptat în programul celui mic activităţi care nu i-ar mai lasă deloc timp să stea la TV. Ar putea începe prin a ieşi afară să plimbe căţelul, dacă are unul, sau poate merge la locul de joacă pentru a se juca cu alţi copii.

Oferă-i un exemplu

Dacă părinţii îşi petrec seara în faţa televizorului e greu de crezut că cel mic va adopta alte obiceiuri. În plus, nici nu vor putea să respecte eventualele restricţii care i-au fost impuse cu privire la timpul petrecut la TV. Aşadar, părinţii ar trebui să îşi revizuiască comportamentul şi să fie nişte modele pentru cei mici.

Oferă-i feedback pozitiv

Copiii au nevoie să fie în permanență încurajaţi pentru a ajunge acolo unde îşi doresc. Copiii care nu sunt atletici şi nu au o aplecare către sport s-ar putea să simtă teama de eşec sau jenă şi să nu se simtă confortabil în postura de sportivi. În astfel de situaţii, părinţii trebuie să îi încurajeze şi să le recunoască efortul.

Citește și:   10 idei de activităţi inedite pentru vară

Foloseşte sportul ca recompensă

Dacă îl forţezi pe cel mic să iasă afară şi să se joace s-ar putea să declanşezi o adevărată revoltă şi să întâmpini rezistenţă din partea copilului tău. În schimb, încearcă să foloseşti activitatea fizică că o recompensă. De exemplu, s-ar putea să îi surâdă ideea de a face sport pentru 20 de minute dacă asta înseamnă o pauză de la teme.

Lasa un comentariu