Beneficiile fructelor de pădure pentru copiii

0

Pe lângă vacanțe, concedii și relaxare vara aduce multe alte beneficii pentru organism. Unul dintre ele este că acum putem găsi fructe și legume proaspete românești, unele accesibile în piețe, la ferme cu vânzare sau chiar în copacii și straturile din spatele casei.
Nu vreau să vorbesc în acest articol despre toate fructele și legumele din această perioadă ci despre ceva foarte prețios pentru sănătatea noastră, în special a copiilor: fructele de pădure.

Când eram copil puteam mânca aceste mici fructe numai dacă mergeam la mătușa mea la munte sau într-o tabără acolo, dar acum găsim ușor la vânzare și în alte zone nu doar montane.

Ce conțin aceste fructe de pădure:

Zmeura

  • fibre;
  • vitaminele C si B;
  • magneziu;
  • acid folic;
  • fier;
  • antioxidanți.

Afinele

  • vitamina C;
  • vitamina K;
  • magneziu;
  • fibre;
  • antioxidanți.

Fragii

  • vitamina C;
  • vitamina E;
  • vitamina K;
  • vitaminele din complexul B;
  • minerale- calciu, magneziu, potasiu, sodiu, flor

Murele

  • fibre;
  • vitamina C;
  • vitamina A;
  • acid folic;
  • magneziu;
  • antioxidanți.

Căpșunile

  • vitamina C;
  • vitamina K;
  • fibre;
  • magneziu;
  • potasiu;
  • acid folic;
  • iod.

Cătina

  • conţine undeva între 400 şi 800 mg de vitamină C;
  • vitamina A;
  • complexul de vitamine B (B1, B2, B6, B9, colină, inositol);
  • vitaminele E, K, P şi F, celuloză, carotenoide (beta caroten – în concentraţie mai mare decât se regăseşte în morcovi, xanthophila);
  • microelemente precum calciu, fosfor, magneziu, potasiu, fier, sodiu, acizi grasi polinesaturați;
  • uleiuri complexe, uleiuri volatile;
  • flavonoide, pectine, taninuri, serotonină, aminoacizi, fitosteroli şi enzime.
Citește și:   Cum îl ajuți pe copil să scape de coșmaruri

Măceșele

  • vitamina A;
  • vitamina C;
  • vitamina E;
  • vitamina K;
  • vitamine din complexul B;
  • betaină;
  • minerale – calciu, fier, magneziu, fosfor, potasiu, sodiu, zinc

Beneficii ale fructelor de pădure pentru copii:

Majoritatea fructelor de pădure conțin fibre, apă și au calorii puține ceea ce poate avea beneficii pentru digestie și pentru a pierde kilogramele nedorite la copiii obezi sau cu tendințe de îngrășare.

Conținutul mare de vitamina C le face grozave pentru imunitatea micuților, pregătind organismul pentru virozele din anotimpurile mai reci dar și oferind protecție împotriva altor boli și microbi. Au efecte antioxidante și contribuie la sănătatea părului și pielii.

Și celelalte vitamine conținute întăresc organismul, mușchii și oasele copiilor. Se recomandă mai ales copiilor care sunt implicați în sporturi și activități solicitante fizic.

Multe dintre fructele de pădure conțin acid folic, cu un rol activ în îmbunătățirea memoriei, foarte utilă pentru studii. Consumate pe perioada examenelor și în perioade stresante, fructele de pădure ajută la îmbunătățirea stării de spirit.

Studiile arată că, consumate frecvent, pot preveni bolile de inimă, diabetul și anumite forme de cancer.

Important: pentru a preveni alergiile, introduceți fructele de pădure după ce copiii împlinesc 1 an.



Lasă un comentariu

Ai nevoie de ajutor la teme ?