5 rețete de chipsuri sănătoase pentru copii

0

Multor copii dar și adulți le plac chipsurile și preferă să le ronțăie pe post de gustare sau de pachet la serviciu ori școală. Pe bună dreptate cantitatea mare de sare, zahăr, oțet și potențiatorii de arome își fac treaba și transformă banalele alimente deshidratate în ceva aproape irezistibil.
Totuși acestea pot fi nocive și pot afecta sănătatea celor mici, Iar de multe ori lista elementelor dăunătoare este mai lungă, chipsurile conținând conservanți și alte chimicale.

Ce să faci totuși dacă micuțul tău le preferă? Răspunsul e simplu: continuă să îi dai… dar din cele făcute de tine!
Poți face multe chipsuri gustoase cu efort minim chiar în casa ta.
Iată câteva rețete simple care le vor plăcea cu siguranță:

1. Chipsuri de cartofi

Există multe rețete dar în esență au aceleași etape:

  • cureți cartofii (unii sugerează să păstezi coaja, mai ales la cei noi). Poți folosi cartofi albi, roșii sau din cei dulci.
  • îi speli bine
  • îi tai feliuțe subțiri – există în comerț și diverse feliatoare sau răzători care au și opțiunea de feliere, forma lor va fi astfel mai regulată
  • pune-i în apă rece 10-15 min ca să scapi de excesul de amidon
  • șterge-i cu niște șervețele din hârtie
  • prăjește-i în ulei încins (cât să se rumenească nu să se ardă) sau coace-i la cuptor
  • cât sunt încă calzi presară pe ei condimente: sare, boia, usturoi granulat, ceapă granulată, ierburi aromatice sau brânză, cum ar fi telemeaua sau parmezanul
Citește și:   Cum să-i ajuți pe copii să nu mai ude patul

Pentru copii sunt mai sănătoși copți la cuptor și vă puteți inspira din această rețetă video. De asemenea poți alege pentru prăjit ulei de măsline în loc de ulei de floarea soarelui. Dacă îi prăjești, scoate-i pe un platou pe care pui niște șervețele pentru a absoarbe excesul de ulei. De asemenea adaugă sare mai puțină, este mai sănătos și pentru copii dar și pentru adulți.

   2. Chipsuri dulci

Pe lângă cartoful dulce specificat mai sus care poate fi folosit pentru a face niște chipsuri cu gust natural dulce, mai poți folosi morcovi, banane mai verzi, sfeclă roșie, dovleac plăcintar, mere și alte fructe. Se pregătesc în același mod ca mai sus și se usucă la cuptor. Ele sunt deja dulci așa că nu trebuie să adaugi condimente. Unii preferă să încerce și arome, combinații sărat dulce sau iute-dulce. Le poți da copiilor să întingă cu ele în ciocolată lichidă de casă sau în gem.

3. Chipsuri de legume

În afară de clasicul cartof, se poate de fapt folosi orice legumă pentru a face chipsuri. Mai ales dacă ai copii care nu se dau în vânt după legume la masă, aceasta este o metodă bună să îi faci să le mănânce. Le poți pune alături de friptură sau alte preparate dar le pot consuma și ca sneaksuri între mese.
Alege legume cu o consistență tare, nu din cele foarte zemoase sau moi, care se pot felia ușor : dovlecel, vânătă, țelină etc. Puteți încerca și ceva mai neconvențional ca ciuperci, roșii uscate la cuptor, ardei gogoșari etc. Doar testează și vezi ce le place mai mult. La fel le poți condimenta cu sare, brânză, boia, curry. Dă-le să întingă într-un sos ușor și sănătos de iaurt.

Citește și:   Cazul copilului mort la dentist- vezi toate punctele de vedere

4. Chipsuri din verdețuri

Pare imposibil, dar se pot face cipsuri și din legume verzi: varză, salată verde, spanac, lobodă etc. Se ung cu sare, piper, usturoi sau ceapă granulate. Se alege o temperatura mai joasa la cuptor 100-150 grade C și se lasă numai până se întăresc puțin, nu să se ardă.

5. Chipsuri tortilla

Amesteci 100g mălai fin, 100g făină de grâu, cea mai sănătoasă e cea integrală, 100 ml apă, o lingură de unt, un  praf de sare. Se face o foaie subțire ca la turte și se taie triunghiuri. Se dau cu puțin ulei și se coc la foc mic (maxim 8-10min). Le poți la fel lăsa simple sau condimenta cu boia, usturoi etc.



Lasă un comentariu

Ai nevoie de ajutor la teme ?