Inregistrare

Inregistrati-va pentru a beneficia de cunostintele comunitatii, a pune intrebari sau a a raspunde la intrebarilor celorlalti.

Suntem o comunitate care incurajeaza educatia si in care se intalnesc know-how-ul si experienta cu perspective inovative de abordare a problemelor.

Login

Autentificati-va pentru a pune intrebari, a raspunde la intrebarilor celorlalti sau pentru a va conecta cu prietenii.

Resetare parola

V-ati uitat parola ? Introduceti adresa de email si veti primi o noua parola.

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Va rugam explicate, pe scurt, de ce credeti ca aceasta intrebare trebuie raportata.

Motivul pentru care raportezi utilizatorul.

Trucuri pentru a face matematica intuitivă

Trucuri pentru a face matematica intuitivă

Neuropsihologul Stanislas Dehaene susţine că, copiii se pierd atunci când profesorii insistă pe formule şi metode de calcul în defavoarea înţelegerii conceptelor matematice.

Atunci când sunt lăsaţi să găsească singuri soluţii la probleme de matematică, cei mai mulţi dintre copii găsesc strategii care fac matematica uşor de înţeles. Din păcate, copiii sunt învăţaţi că astfel de strategii sunt greşite.

De exemplu, atunci când sunt prinşi că numără pe degete, o metodă foarte utilă de învăţare şi vizualizare în matematică, elevii ajung chiar să fie pedepsiţi, această fiind considerată de unii profesori o metodă de a “trişa”.

Aşadar, există copii care folosesc metode simple de a rezolva problemele. Dehaene spune că un copil ar trebui să rezolve exerciţiul 6+7 foarte simplu. Calculează mai întâi 6+6=12 şi 7 este cu unul în plus faţă de 6, aşadar 6+7=13.

Dar există şi altfel de exemple.

Neuropsihologul oferă şi exemplul a doi copii, unul de 6 ani şi unul 9 ani, puşi în faţa aceluiaşi exerciţiu. Metodele la care apelează cei doi copii sunt diferite și elocvente.

Exerciţiul este 5+3-3=?

Copilul de 6 ani are tendinţa să rezolve exerciţiul fără să facă vreun calcul. El va observa că 3 şi -3 se vor anula reciproc.

Citește și:   Când este cazul să îl învoiești de la școală și cum îl ajuți să recupereze materia

Copilul de 9 ani, care a învăţat în şcoală metodele de calcul “corecte”, va alege drumul lung pentru a găsi răspunsul corect.

5+3=8

8-3=5

Cu alte cuvinte, copilul de 9 ani va folosi mai întâi metode de calcul învăţate la şcoală, şi abia apoi se va gândi dacă nu cumva există şi o cale mai scurtă prin care poate ajunge la rezultat.

Dehaene este în favoarea înţelegerii înainte de orice alte metode de calcul predate în şcoală. Atunci când copiii sunt încurajaţi să adopte procedurile înainte să înţeleagă despre ce este vorba, ei vor eşua să îşi dezvolte un sens intuitiv al numerelor. Iar de aici, este de părere neuropsihologul, vor apărea o serie de alte probleme: confuzie, plictiseală şi chiar teama de matematică.

Trucurile lui Dehaene pentru a face matematica  intuitivă:

Dehaene este de părere că părinţii ar trebui să folosească situaţii concrete, din viaţa de zi cu zi, pentru a-i ajuta pe copii să îşi dezvolte cunoştinţele de matematică. De exemplu, atunci când învaţă scăderea, copiilor le poate fi exemplificat concret prin scoaterea merelor dintr-un coş.

Iată şi alte recomandări:

  • Lasă-l pe copil să numere şi să facă calcule pe degete;
  • Învaţă-l pe cel mic despre fracţii atunci când te pregăteşti să tăi o plăcintă în felii;
  • Îl poţi învăţa pe copil despre numerele negative punându-l să se gândească la temperaturi. Minus 5 este ceva abstract şi poate nu înseamnă mare lucru pentru copil spre deosebile de 5 grade sub zero.

Lasa un comentariu