Inregistrare

Inregistrati-va pentru a beneficia de cunostintele comunitatii, a pune intrebari sau a a raspunde la intrebarilor celorlalti.

Suntem o comunitate care incurajeaza educatia si in care se intalnesc know-how-ul si experienta cu perspective inovative de abordare a problemelor.

Login

Autentificati-va pentru a pune intrebari, a raspunde la intrebarilor celorlalti sau pentru a va conecta cu prietenii.

Resetare parola

V-ati uitat parola ? Introduceti adresa de email si veti primi o noua parola.

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Va rugam explicate, pe scurt, de ce credeti ca aceasta intrebare trebuie raportata.

Motivul pentru care raportezi utilizatorul.

Psihoterapia copilului preşcolar agresiv

Psihoterapia copilului preşcolar agresiv

Psihoterapia copilului preşcolar agresiv. Vlad, studiu de caz

Anamneza: Vlad are 3 ani, face parte dintr-o famile compusă din mamă, tată şi o surioară mai mică. Părinţii sunt intelectuali, activează în aceeaşi firmă şi el a crescut sub supravegherea bonelor, uneori în casă au funcţionat şi trei bone în aceeaşi zi pentru a suplini lipsa de implicare a părinţilor în timpul zilelor lucrătoare. Uneori, tata pleacă în deplasare lipsind mai multe zile în cursul săptămânii. Mama este foarte atentă şi preocupată de creşterea şi educarea copiilor supravegând bonele prin anumite mijloace. După program îşi petrece tot timpul cu copiii, la fel şi în weekend. Mama a apelat la ajutorul psihologului deoarece a constata ca Vlad nu doreşte să mănânce anumite mâncăruri şi în ultima vreme a vorbit urât mamei şi bonei, chiar le-a tras la amândouă şi câte o palmuţă. În public nu doreşte să respecte regulile, ignoră sfaturile şi rugăminţile mamei. Mama este îngrijorată de comportamentul lui Vlad şi ea recunoaşte că, uneori, i-a mai aplicat şi căte o bătaie în ideea sancţionării copilului pentru comportamentul său indadecvat. Din discuţia cu copilul, a reieşit că şi bona îl sancţionează prin bătaie, deşi nu acesta a fost contractul cu părinţii, ci dimpotrivă, părinţii au avut o înţelegere cu bona ca de fiecare dată când se nasc probleme să le fie comunicate pentru ca ei, părinţii, să ia decizii în privinţa copilului. Mama lui Vlad doreşte să-i ofere o educaţie corespunzătoare, în acest sens s-a documentat psihologic şi pedagogic în vederea soluţionării în mod adecvat şi la timp a problemelor legate de educaţia copiilor.

Citește și:   Cum să comunici eficient cu copilul tău

Factorii care au cauzat agresivitatea copilului

– Stilul diferit de creştere al bonelor

– Competiţia bonelor în raport cu mama

– Bătaia dată de una din bone şi probabil şi bătaia dată de mamă, copierea, imitarea acestui comportament

– Absenţa îndelungată a părinţilor din familie din cauza implicării în carieră

Strategii clinice şi psihoterapeutice

– Evaluarea psihologică prin testul familiei, testul draw a person

– Jocuri creative, modelaj, pictură

– Scenarii terapeutice, poveşti şi metafore

– Fixarea regulilor de comportament în cadrul familiei

– Consilierea familiei, în special a mamei, tatăl fiind foarte ocupat

– Asigurarea îngrijirilor de către o singură bonă, care în urma evaluării psihologice a demonstrat aptitudini şi resurse pentru a ocupa acest loc in viaţa şi casa familiei.

Efectele psihoterapiei

– Echilibrarea personalităţii copilului

– Dezvoltarea şi întărirea comportamentelor valorizate social

– Petrecerea timpului de calitate cu părinţii săi

– O comunicare mai eficientă în cadrul familiei

– O bună comunicare cu copilul şi negocierea cu acesta înlocuind comportamentul hiperautoritar al părinţilor

– Evitarea conflictelor de orice natură în prezenta copilului

– Un sistem congruent de educaţie al părinţilor conjugat cu cel al bonei

Citește și:   Psihoterapia familiei

– Mersul la grădiniţă şi integrarea în grupa de copii.

Autor Psiholog dr. Aurelia Moraru

Articol preluat de pe http://www.psihohipnoza.ro

Lasa un comentariu