Inregistrare

Inregistrati-va pentru a beneficia de cunostintele comunitatii, a pune intrebari sau a a raspunde la intrebarilor celorlalti.

Suntem o comunitate care incurajeaza educatia si in care se intalnesc know-how-ul si experienta cu perspective inovative de abordare a problemelor.

Login

Autentificati-va pentru a pune intrebari, a raspunde la intrebarilor celorlalti sau pentru a va conecta cu prietenii.

Resetare parola

V-ati uitat parola ? Introduceti adresa de email si veti primi o noua parola.

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Va rugam explicate, pe scurt, de ce credeti ca aceasta intrebare trebuie raportata.

Motivul pentru care raportezi utilizatorul.

Despre homeschooling in Romania – drepturi si prezumtia de rea intentie

Despre homeschooling in Romania – drepturi si prezumtia de rea intentie

Articol preluat de pe educatielibera.blogspot.com

Se pare ca multi oameni au ramas cu un reflex de pe urma regimului totalitar in care au trait sau care in feluri insidioase i-a marcat totusi : prezumtia de rea intentie. Prezenta in orice regim autoritarist, aceasta teorie pleaca intotdeauna de la premiza ca oamenii a priori ar putea avea mai degraba intentii rele, asa ca totul trebuie cat mai mult reglementat de catre stat, in virtutea obtinerii unui “bine comun” , chiar incalcand drepturi umane fundamentale ale indivizilor. Nu importa cat de coercitiv devine statul in incercarea lui de a impune diverse conduite.

Desi majoritatea oamenilor nu sunt de acord la nivel teoretic cu aceste idei , in practica intorc foaia si au reflexul de a-si pune problema relei intentii.

In cazul nostru, printre primele probleme pe care cineva si le pune cand aude de HS, este aceea a deschiderii posibilitatii abuzurilor. Oamenii cu rele intentii – reprezentati in imaginarul colectiv de grupari bigote, “secte”, extremisti de diverse feluri, parinti pusi pe abuzat proprii copii prin munca fortata sau violenta – toti, ni se spune, daca vor avea posibilitatea isi vor izola si abuza copiii, zi-lumina.

Macar prin obligatia scolarizarii impuse de statul nostru, acest risc este mult diminuat.

Acesta este un sofism gogonat.

In acest moment, in Romania, cu toata institutionalizarea, unii copii sunt abuzati de parinti (sau alti adulti – spre exemplu profesori), parintii aia bigoti, extremisti, violenti si asa mai departe exista si si-au dezvoltat ideile si practicile desi au fost scolarizati.

Citește și:   Cum să-ți înveți copilul să citească

100% dintre adultii care sunt acum violenti, dependenti de droguri, de alcool, bigoti, extremisti religios sau politic si lista poate continua la nesfarsit, AU FOST SCOLARIZATI.

Violenta in familie, dependentele diverse, extremismul de orice fel NU tin de scolarizare ( sau de educatie – pentru ca majoritatea au prejudecata ca astea doua ar fi sinonime) ci de alte resorturi si anume psihologice.

Scolarizarea in sine nu poate in nici un fel diminua aceste probleme, ba, mai rau, „peer presure” (presiunea gastii) in care ne fortam copiii sa intre in scoala, poate declansa sau , in orice caz joaca un rol favorizant in aparitia acestor, sa le zicem metehne, care isi au originea in dezvoltarea psihologica a fiecaruia.

Statul nu ne poate impiedica exercitarea drepturile fundamentale ale omului folosindu-se de motivatia subreda a prevenirii abuzurilor. Statul nu are decat sa previna abuzurile prin legi corecte si echitabile. Asa cum sunt ele in orice tara civilizata care permite HS si in care exista legi diverse care previn abuzul.

Statul roman, in mod totalitar, abuziv si nepermis imi ingradeste in acest moment dreptul la educatie fortandu-ma contrar tuturor principiilor de drept sa imi institutionalizez copiii. *

Citește și:   Nu încuraja competiția la școală

Pentru ca el si numai el sa le bage pe gat intr-un mod pe care eu il consider gresit, abuziv si traumatizant, tot felul de informatii pe care eu sau copiii mei le consideram nerelevante, stupide, putrezite deja de vechi ce sunt; totul intr-un mediu violent, autoritarist si competitional, totul timp de 13 ani, totul zi de zi…si tot asa. Practic statul nu da dreptul copiiilor mei la educatie reala, conform drepturilor omului si ale libertatii de constiinta.

Nicaieri in lumea civilizata nu se opereaza cu prezumtia de rea-intentie. Nu incalcam niste drepturi general umane ale tuturor doar pentru ca ne imaginam ca unii ar putea eventual abuza de ele.

Ci facem niste legi care sa pevina abuzul si sa fie compatibile si cu drepturile omului.

Pentru ca urmand logica de acum a statului, e posibil ca in curand sa nu mai putem iesi pe strada fara autorizatie de la stat si urmariti prin satelit; daca ne vine o nebuneala si dam in cap unuia sau facem ceva, orice, antisocial?!

Exagerez, fireste (sper) dar analogia aceasta urmeaza acelasi reflex al prezumtiei de rea intentie, idee ce mie mi se pare socant sa apara in discursurile unor tineri parinti, in Romania anului 2007.

1 comentariu

  1. Ma bucur ca gandim la unison! Speram ca lucrurile sa se schimbe curand!
    Multa bafta

Lasa un comentariu