Inregistrare

Inregistrati-va pentru a beneficia de cunostintele comunitatii, a pune intrebari sau a a raspunde la intrebarilor celorlalti.

Suntem o comunitate care incurajeaza educatia si in care se intalnesc know-how-ul si experienta cu perspective inovative de abordare a problemelor.

Login

Autentificati-va pentru a pune intrebari, a raspunde la intrebarilor celorlalti sau pentru a va conecta cu prietenii.

Resetare parola

V-ati uitat parola ? Introduceti adresa de email si veti primi o noua parola.

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Va rugam explicate, pe scurt, de ce credeti ca aceasta intrebare trebuie raportata.

Motivul pentru care raportezi utilizatorul.

Parenting AniDeȘcoală.ro Latest Articles

Scanările creierului arată cât de grav afectează creierul copiilor abuzul emoțional

Scanările creierului arată cât de grav afectează creierul copiilor abuzul emoțional

În fotografia de mai sus, orice persoană poate observa diferențe extrem de mari. Cele două scanări ale creierului aparțin unor copii de aceeași vârstă, dar unul este creierul unui copil abuzat emoțional și celălalt este al unui copil cu o viață de familie fericită.

Scanarea din partea stângă prezintă structuri mult mai mici, este mult mai mare decât cea din dreapta și este normală pentru majoritatea copiilor sănătoși de 3 ani, cu o dimensiune medie a capului. Scanarea din dreapta, care este mult mai mică și are structuri mult mai neclare, este creierul unui copil de 3 ani care a suferit traume emoționale extreme și neglijare.

”Acest copil suferă de o tulburare senzorială gravă”, spune profesorul Bruce Perry, șeful psihiatriei de la Spitalul de Copii din Texas, care a întocmit acest studiu. El a publicat imaginile într-o lucrare despre cum neglijarea copiilor afectează dezvoltarea cognitivă mai târziu în viață.

El a scris: „Aceste imagini ilustrează impactul negativ al neglijării asupra creierului în curs de dezvoltare.
Creierul copilui neglijat este semnificativ mai mic decat media și are ventricule marite și atrofie corticală.  În esență, acest lucru înseamnă că va suferi întârzieri în dezvoltare și probleme de memorie. Atrofia corticală este ceva mai frecvent observată la persoanele în vârstă care suferă de boala Alzheimer.”

Este bine cunoscut faptul că abuzul fizic poate deteriora creierul unui copil și poate duce la complicații de lungă durată, uneori chiar la moarte. Efectele abuzului emoțional sunt mai puțin studiate, dar nu mai puțin dăunătoare sănătății copilului.

Citește și:   Comportament și influențe în vacanță

Perry explică faptul că persoanele care au suferit o neglijare emoțională ca și copii pot găsi deosebit de dificilă formarea unor relații sănătoase în viață. Aceștia pot prezenta frecvete probleme de atașament, devenind dependenți de o singură persoană sau chiar izolați și neadaptați social.

Mai multe studii au descoperit că abuzul emoțional la vârste fragede duce la probleme emoționale și de memorie.

Un studiu efectuat în 2009 de la Spitalul de Copii Stanford a constatat la copiii cu tulburări de stres post-traumatic și niveluri ridicate ale cortizolului hormonal de stres mai multe cazuri de scădere a părții creierului responsabile de prelucrarea memoriei și a emoției.
Dr. Victor Carrion, un psihiatru de la acest spital, a declarat: „Deși un anumit nivel de stres zilnic este necesar pentru a stimula dezvoltarea normală a creierului, stresul în exces pot fi dăunător. Nu vorbim de stresul temelor sau de o simplă ceartă cu tata. Vorbim despre stresul traumatic. Acești copii simt că s-au blocat în mijlocul unei străzi, cu un camion care s-a oprit peste ei. ”

Alte studii au asociat nivelurile ridicate de stres în copilărie cu tensiunea arterială ridicată, boli de inimă și obezitate mai târziu în viață.

Citește și:   Adolescenți de succes sau problemă?

Perry a concluzionat în lucrarea sa: „Dezvoltarea sănătoasă a sistemelor neuronale, care permit o funcționare socială și emoțională optimă, depinde de îngrijirea atentă a copiilor și de oportunitățile de a forma și menține relații social diverse cu alți copii și adulți pe tot parcursul copilăriei”.