Inregistrare

Inregistrati-va pentru a beneficia de cunostintele comunitatii, a pune intrebari sau a a raspunde la intrebarilor celorlalti.

Suntem o comunitate care incurajeaza educatia si in care se intalnesc know-how-ul si experienta cu perspective inovative de abordare a problemelor.

Login

Autentificati-va pentru a pune intrebari, a raspunde la intrebarilor celorlalti sau pentru a va conecta cu prietenii.

Resetare parola

V-ati uitat parola ? Introduceti adresa de email si veti primi o noua parola.

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Va rugam explicate, pe scurt, de ce credeti ca aceasta intrebare trebuie raportata.

Motivul pentru care raportezi utilizatorul.

Ce vitamine am nevoie în sarcină

Ce vitamine am nevoie în sarcină

Specialiștii vorbesc despre peste 15 vitamine de care au nevoie fătul și gravida pe perioada prenatală. Teoretic toate vitaminele și mineralele sunt utile pentru o funcționare optimă a organismului, dar acestea au un rol important nu doar în sănătatea mamei, cât și dezvoltarea corespunzătoare a fătului.

Din datele puse la dispoziție de organizația internațională UNICEF, acestea sunt în top:

Știu că multor gravide li se prescriu vitamine speciale pentru sarcină de către ginecologul care le urmărește, dar acestea nu elimină o alimentație sănătoasă care conține aceste vitamine și minerale în mod natural.

Vitaminele conținute de alimente:

  1. Surse naturale de iod: cartofi, fasole, alge marine, prune uscate, banane, porumb, căpșune, sare iodată.
  2. Surse naturale de calciu: broccoli, kale, spanac, varza chinezească, edamame, smochine uscate, semințe de chia, amarant, tofu fortificat, lapte de soia fortificat.
  3. Surse naturale de fier: edamame, linte, fasole, năut, semințe de dovleac, tofu, spanac, stafide.
  4. Surse naturale de Vitamina A: cartofi dulci, dovleac, morcov, spanac, broccoli, pepene, kale, mango.
  5. Surse naturale de zinc: caju, migdale, alune, fasole.
  6. Surse naturale de Vitamina D: ciuperci, cereale fortificate, lapte de soia fortificat.
  7. Surse naturale de Omega-3: nuci, semințe de in, de chia și de muștar, varză de Bruxelles, spanac, busuioc, ulei de in, de soia și de nucă.
  8. Surse naturale de Vitamina B1: semințe de în și de floarea-soarelui, fasole uscată, mazăre, linte, fulgi de ovăz, nuci pecan și braziliene, drojdie nutrițională, cereale integrale, tofu.
  9. Surse naturale de Vitamina B2: migdale, cartofi dulci, cereale integrale, broccoli, spanac, sparanghel, varză de Bruxelles, morcovi, mazăre, ciuperci, drojdie inactivă.
  10. Surse naturale de Vitamina B3: semințe de floarea-soarelui și de chia, alune, ciuperci, mazăre, tahini, fasole, avocado, sparanghel, roșii, ardei grași, cartofi dulci, orez brun.
  11. Surse naturale de Vitamina B5: cereale integrale, caju, broccoli, semințe de floarea-soarelui, cartofi dulci, avocado, ciuperci, conopida, portocale, banane, roșii uscate.
  12. Surse naturale de Vitamina B6: fasole, banane, cereale integrale, usturoi, cartofi dulci, năut, avocado, alune de pădure, semințe de floarea-soarelui, orez brun, spanac.
  13. Surse naturale de Vitamina B7: fulgi de ovăz, avocado, spanac, broccoli, conopida, ciuperci, zmeură, cartofi, soia, nuci.
  14. Surse naturale de Vitamina B9: linte, spanac, broccoli, sparanghel, fasole, portocale, grapefruit, avocado, mango, rodii.
  15. Surse naturale de Vitamina B12: produse din soia fortificate, cereale fortificate, drojdie inactivă fortificată.

Lasa un comentariu