Inregistrare

Inregistrati-va pentru a beneficia de cunostintele comunitatii, a pune intrebari sau a a raspunde la intrebarilor celorlalti.

Suntem o comunitate care incurajeaza educatia si in care se intalnesc know-how-ul si experienta cu perspective inovative de abordare a problemelor.

Login

Autentificati-va pentru a pune intrebari, a raspunde la intrebarilor celorlalti sau pentru a va conecta cu prietenii.

Resetare parola

V-ati uitat parola ? Introduceti adresa de email si veti primi o noua parola.

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Va rugam explicate, pe scurt, de ce credeti ca aceasta intrebare trebuie raportata.

Motivul pentru care raportezi utilizatorul.

Alăptarea la sân și calciul din organism

Alăptarea la sân și calciul din organism

Multe articole vorbesc despre miracolul de a fi mamă, dar dincolo de sentimentele și momentele frumoase, există și neajunsuri. Probabil cele mai multe mămici pot identifica aici kilogramele cu care au rămas în plus după naștere, scarele după o cezariană, oboseala și nopțile nedormite, depresia postnatală, dar mai este ceva: alăptarea la sân poate secătui calciul din organismul mamelor, în special la nivel de oase.

Studiile arata ca femeile care alăptează pot pierde între 3 și 5 procente din masa osoasă din cauza producției de lapte care oferă noului născut calciul necesar, dar din rezervele mamei. Pe când aceasta dă bebelușului un start bun în viață, mama poate avea de suferit. Există cazuri când mamele fac chiar osteoporoză datorită consumului excesiv al acestui element important și aceasta este ceva cronic care îți afectează sănătatea pe termen lung.

Vestea bună este că ceea ce se pierde pe perioada alăptării se recuperează în 6 luni după înțărcare dar și că pierderea se poate diminua luând suplimente de calciu.

Desigur, o cantitate importantă de calciu o putem lua din alimente ca: produse lactate, sucuri fortificate cu calciu, legume verzi, brânză tofu, lapte de soia, somon etc. Dar cu condiția ca să consumăm 5 porții din acestea pe zi.

Citește și:   Nu există ”gras și sănătos”

Dacă completăm calciul din alimentație cu suplimente, specialiștii recomandă cel puțin 1500mg pe zi. Pentru o absorbție eficientă în organism, ai nevoie și de magneziu și vitamina D.

Iar dacă te gândești la o dietă echilibrată pentru alăptat, atunci ar trebui să adaugi nuci, ouă, pește și alte alimente bogate în Omega 3 care vor ajuta și mama dar și bebelușul. Dacă îți faci griji cu privire la calorii, nu te teme: poți consuma cu 500 de calorii în plus pe zi dacă alăptezi pentru că aceasta e valoarea caloriilor care se ard în această perioadă doar prin simplu fapt că bebelușul suge.

Dacă bebelușul crește și apetitul lui se mărește, trebuie să mărești și cantitatea de alimente hrănitoare sau să o scazi dacă introduci lapte formulă sau începi diversificarea. Mai poți scădea numărul de calorii dacă ai rezerve mari de grăsime de ars, dar nu este recomandat să faci asta în primele 3 luni după naștere.

Lasa un comentariu