Idei de afaceri acasă pentru mămici

0

Când ai acasă un copil mic sau mai mulți, este greu să te gandești la o carieră ca și mamă. Chiar și când merg la grădiniță sau la școală, ideea unei bone pentru restul de timp poate fi ceva foarte greu de pus în aplicare. Prețuri mari, lipsă de pregătire, vicii, abuzuri și multe alte probleme care pot să apară la aceasta și știi că oricum nu va avea grijă de ei așa cum numai tu o poți face ca și mamă naturală.

Nu este echivalentul unui serviciu cu normă întreagă, dar poți avea grijă de copii și desfășura mici activități care să îți aducă un venit în plus, chiar acasă, fără investiții prea mari. Pentru asta poți folosi timpul când ei sunt la ore, când dorm la prânz sau când desfășoară alte activități care nu necesită prezența ta continuă.

Iată câteva sfaturi despre cum să începi o afacere acasă:

  • Identifică ceva ce ai putea tu să faci – poate fi o pasiune a ta (îți place să coși, să pictezi, să împletești, să scrii, să faci decorațiuni etc). Mai poate fi vorba despre profesia pe care ai avut-o sau despre o calificare specială pe care o ai (de exemplu ești calificat să faci traduceri, avocatură, ești profesor, bucătar și alte abilități utile)
  • Pregătește-te într-un domeniu care să-ți permită să faci ceva de acasă – poți să te califici sau recalifici ca tehnoredactor, grafician, editare foto/ video/ audio, lucru în excel, word, design web și alte abilități de folosire a computerului. Foarte multe companii angajează astăzi freelanceri pentru anumite proiecte ale lor și există cerere în acest sens. Mai poți să te autorizezi ca și traducător, să înveți să faci felicitări, aranjamente florale, torturi pentru petreceri, croitorie, orice este mai apropiat de meseria și abilitățile tale.
  • Asigură-te că există cerere pentru ceea ce vrei să faci – am văzut multe persoane talentate, care creaza adevărate opere de artă (tablouri, sculpturi, decorațiuni) dar din păcate rareori vând ceva. Lipsa cererii poate fi o cauză. Există cumpărători pentru produse făcute manual dar eforturile care trebuiesc depuse pentru reclamă și vânzarea lor trebuie să fie foarte mari. Poți căuta site-uri web sau grupuri de discuții pe net despre produsul sau serviciile pe care vrei să le oferi. Informează-te de acolo, pune întrebări altor profesioniști, află detalii despre ce se caută, prețuri, materiale, căi de desfacere etc.
  • Alege ceva pentru care nu ai nevoie de investiții mari – mă refer și la investiții inițiale dar și la costurile de rulare a afacerii: aprobări, autorizații de care ai nevoie, costuri de producție, vânzare, reclamă, consumabile, utilități.
  • Testează piața – de exemplu dacă alegi să faci lucruri croșetate, începe cu câteva produse de diverse mărimi, culori, fă câteva poze de calitate, postează-le pe site-uri de vânzări sau grupuri în domeniu și vezi răspunsul cumpărătorilor, ce se caută, ce culori, cine sunt cumpărătorii, cât sunt dispuși să plătească etc.
  • Asigură-te că funcționezi legal – există multe persoane care confecționează acasă mici produse și le vând sau care pot să facă mici servicii conta-cost. Dar dacă vrei să crești și să obții venituri adevărate dintr-o afacere, trebuie să funcționezi legal, să înființezi o mică firmă, să obții autorizații, să plătești taxe etc. Dacă vrei să vinzi prăjituri, torturi sau alte produse comestibile, legislația este foarte strictă cu producătorii din acest domeniu. Funcționând ca o asociație familială, persoană fizică autorizată sau companie, îți va da posibilitatea să vinzi și la firme, să dai chitanțe și astfel îți va crește credibilitatea. Consultă un contabil, un prieten care are o afacere pentru a alege cea mai bună variantă pentru tine.
  • Folosește pe cât posibil cât mai multe moduri gratuite de a ajunge la potențialii clienți- există multe pagini web de vânzări-cumpărări, grupuri pe facebook gratuite pentru a vinde produse, pagini specializate care pun impreună liberi-profesioniști cu companiile care doresc astfel de servicii.
  • Evaluează și îmbunătățește permanent afacerea – scopul unei afaceri este să obții profit și să recuperezi investițiile făcute. După câteva luni de funcționare este cazul să te oprești și să evaluezi. Dacă ai pe cineva care îți ține contabilitatea atunci este simplu, vei vedea clar din înregistrări care au fost cheltuielile și care veniturile. Dar poți să ții chiar tu evidența. Când ieși pe minus sau cu venituri foarte mici, este bine să vezi care este cauza, să faci îmbunătățiri ale produselor, schimbări (prețuri, cantități, modele), să investești mai mult în reclamă sau găsirea căilor de vânzare potrivite.

Lasă un comentariu

Ai nevoie de ajutor la teme ?