7 Soluții pentru părinții stresați din cauza carantinei Covid19

0

Poți arunca doar o privire pe rețelele de socializare în zilele acestea ca să-ți dai seama că această ”vacanță” neplanificată și prelungită a copiilor a reușit să extenueze și să ducă la capătul răbdării o mulțime de părinți. Nu seamănă cu nimic din ceea ce însemna poate o vacanță școlară de până acum:

  • îl înscriai la un after-school
  • făcea câteva cursuri
  • îl duceai în parc, la zoo, la muzeu sau alte evenimente locale
  • mergeați undeva în vacanță sau îl lăsai o perioadă la părinți
  • îl luai la mall sau la cumpărături (cei mari mergeau singuri)
  • îl lăsai să se joace în spatele blocului sau în vizită la prieteni/ colegi etc

Dintr-o dată toate acestea se rezumă la tu și ei în câteva camere ale casei, ești fericit dacă ai o curte privată în care să mai iasă.
Iată câteva sfaturi și soluții care vă pot ajuta:

  1. Nu uita că nu ești singur- milioane de oameni se află în aceeași situație și trec prin același trăiri ca și noi. Găsește pe cineva cu care poți vorbi despre ceea ce simți. Sună un părinte, o prietenă, o rudă, pe cineva cunoscut, scrie pe grupurile de părinți online. Ascultă-i cu atenție. Ia idei de la ei de activități cu copiii sau întreabă-i cum fac ei față. Evită să petreci timp pe paginile de știri sau de informații care te fac să te simți panicat.
  2. Lasă-le timp neorganizat – multe familii au programe stricte pentru copiii lor și reguli peste reguli. Nu este nimic rău în asta dar nu uita că acum este o situație nouă, nemaiîntâlnită până acum,  care nu se știe exact cât poate dura. Da, cei mici pot avea ceva lecții online sau teme date de învățător/ profesor, dar în rest nu trebuie să le ocupi fiecare minut cu ceva. Este istovitor să faci asta în fiecare zi, să te străduiești să găsești ceva educativ, ceva nou, ceva interesant. Lasă-le și timp în care pot alege ei ce să facă chiar dacă asta înseamnă să lărgești limitele de privit desene animate sau de jucat pe tabletă
  3. Relaxează-te – ești nervos/ nervoasă, îngrijorată, te simți copleșit? Găsește o metodă de relaxare rapidă: așează-te pe un fotoliu și închide ochii concentrându-te la respirație; respiră adânc, atent la fiecare intrare și ieșire a aerului; repetă-ți ”totul va fie bine” sau altă frază care te încurajează sau te liniștește; bea un ceai sau o cafea cu înghițituri mici; fă o baie relaxantă; ascultă sunetele din cameră (nu doar strigătele copiilor); concentrează-te pe ceva pozitiv ce ai experimentat în ultima perioadă.
  4. Fii mai îngăduitor cu copiii-  Fii deschis și ascultă-ți copiii. În perioada asta te vor căuta pentru sprijin și reasigurare. Nu te gândi că ei sunt prea mici sau prea ocupați pentru a fi îngrijorați. Ascultă-i când împărtășesc cum se simt. Încurajează-i, alină-i. Mai coboară din așteptările tale și nu-i bombarda cu pedepse în perioada asta. Unii pot prezenta chiar tulburări de comportament datorate tensiunii și emoțiilor resimțite. Cei mici pot să vrea să stea numai în brațe sau aproape de părinți, e normal. Acordă-le circumstanțe atenuante și nu sări cu pedepse ca până acum. Fă ceva împreună cu ei, arată-le că ești acolo pentru ei, dă-le o îmbrățișare, vorbește-le calm pentru a-i face să se simtă în siguranță.
  5. Dă-le responsabilități- în afară de jocuri și teme, poți să le dai copiilor tăi mici responsabilități în casă. Poate și ceva ce nu fac ei în mod obișnuit. Aceasta îți va ușura munca ta dar îi va ține și ocupați. Ca exemplu, exasperată că băieții ei făceau numai mofturi la mâncare, prietena mea a stabilit că o săptămână gătesc ei. Au fost puțin descumpăniți la început pentru că nu mai făcuseră asta. Și după două zile în care au mâncat doar sandwich-uri, au început să-i ceară ajutorul și să caute rețete pe internet ca să gătească.  Sau îi poți pune să participe la curățenia zilnică a casei. Atâtea persoane care stau și fac totul doar acolo pot face multă dezordine.
  6. Timp pentru distracție- găsește activități distractive în care se pot implica toți din casă: un joc de masă, vizionarea unui film de familie, un picnic pe covorul din sufragerie, un concurs interesant, un proiect de lucru manual etc. Astfel de activități detensionează atmosfera, îmbunătățesc relațiile părinți-copii și face timpul de stat în casă mai ușor de suportat.
  7. Ia o pauză- cu toții avem nevoie uneori de pauză. Când copiii tăi dorm, fă ceva distractiv sau relaxant pentru tine nu te apuca de curățenie, gătit și alte treburi pe care oricum le faci în fiecare zi. Fă o listă de activități sănătoase pe care îți place să le faci și pe care le poți face în casă: să vizionezi un film, să citești o carte, să înveți ceva nou etc.  O meriți!

 

Lasă un comentariu

Ai nevoie de ajutor la teme ?