5 idei de mic – dejun sănătos pentru copilul tău

0

Chiar dacă și până acum micul-dejun a fost un aspect important din rutina de dimineață a copilului tău, în această perioadă el este mai mult decât necesar, având în vedere restricțiile aplicate în grădinițele și școlile din România. Pentru a te asigura că copilul tău este hrănit corespunzător pentru ziua ce va urma și pentru orele petrecute la școală, cel mai la îndemână este să îi prepari micul-dejun acasă. Astfel, pe lângă starea de bine și energia pe care o va emana după luarea micului-dejun, copilul tău va fi mai puțin tentat să mănânce în timpul orelor, iar riscul infectării cu orice fel de virus va scădea considerabil, având în vedere că se apropie sezonul de gripă.

Dacă nu ți-ai obișnuit până acum copilul să ia micul-dejun acasă, este o perioadă oportună pentru a începe să îi creezi o astfel de rutină care va fi importantă pentru tot parcursul vieții sale. Fiind în creștere, așa cum corpul unui copil are nevoie de un program de somn adecvat și suficient, la fel este și în cazul respectării orarului de masă, fără a se sări vreuna dintre cele 3 mese importante ale zilei. De cele mai multe ori, un copil sănătos înseamnă un adult sănătos, iar obiceiurile benefice se pot învăța încă de la o vârstă fragedă.

Micul-dejun poate fi preparat destul de rapid de cele mai multe ori, iar mai ales când îl pregătești în avans, câștigi timp și dimineața totul o să meargă ca pe roate! Iată câteva idei de mic-dejun de care copilul tău se poate bucura din plin!

1. Sandwich cu ou

Într-o tigaie poți prepara un ou ochi în puțin ulei de măsline, pe care să îl pui între două felii de pâine coaptă (în sandwich maker, prăjitor de pâine sau în cuptorul de la aragaz), alături de câteva legume pe care copilul tău le preferă (o felie de salată verde, roșie, castravete). După caz, poți adăuga și măsline, o felie de cașcaval sau un pahar de iaurt. Lidl catalog de oferte îți pune la dispoziție gama de iaurturi Artesana, din care poți alege cele mai sănătoase iaurturi pentru copilul tău: iaurt natur de vacă, de capră sau bio ecologic, garantat la cel mai mic preț. Poți apela la inventivitatea proprie pentru a face combinația perfectă de gust pentru copilul tău, iar el cu siguranță se va bucura de un strop de proteine și nutrienți care sunt extrem de importante în creșterea și dezvoltarea lui.

Citește și:   Confecționează trăistuța pentru jucării

2. Pastă de avocado

O altă variantă pentru un mic-dejun sănătos este guacamole (sau pastă de avocado), alături de o salată de legume și piept de pui presat. Poți pune pasta de avocado pe o felie de pâine, pieptul de pui presat, iar salata poate fi opțională sau poți să îi adaugi doar câteva legume tăiate pe farfurie, în funcție de preferințele copilului tău. Poți înlocui pâinea cu pâine integrală sau rondele de orez integral brun expandat. Săptămâna aceasta găsești în Lidl catalog de oferte online, oferta 2+1 gratis la pachetul de orez integral expandat, așa că poți profita să îți faci stop pentru o perioadă mai lungă de timp.

3. Pancakes

Deși de multe ori vedem clătitele ca fiind profund nesănătoase, totul depinde de modul în care decidem să le preparăm. Există o multitudine de rețete extrem de sănătoase atunci când vine vorba de clătite și te poți inspira chiar de aici. Oricum le-ai prepara, cu siguranță micuțul tău va da năvală în bucătărie imediat cum prima clătită va fi gata și iată un mod de a-l binedispune și răsfăța din când în când! Le poate servi alături de fructe (banane, zmeură, afine etc.), de gem sau dulceață.

Citește și:   Confecționează litere pentru camera copiilor

4. Banana bread

Pâinea de banane poate fi o alegere excelentă pentru micul dejun și toată familia poate savura o felie lângă un pahar de lapte, lângă un iaurt, iar pentru părinți, lângă o cafea sau o ciocolată caldă. Este o rețetă simplă, însă este de preferat să fie preparată cu o zi înainte pentru a putea sta la cuptor atât timp cât este necesar, fiindcă știm cu toții cum este cu graba de dimineață. Poți adăuga în rețetă diverse alte fructe, dar și nuci, migdale, stafide, ori chiar mac.

5. Cereale  integrale cu lapte

Cerealele cu lapte sunt întotdeauna la îndemână, însă acum avem la îndemână tot ai multe variante de cereale sănătoase. Cerealele sănătoase se deosebesc rapid de cele mai puțin indicate, prin nivelul scăzut al glucidelor și nivelul ridicat de fibre. Poți alege fulgi de cereale, de ovăz, cereale integrale și în general, cereale mai puțin dulci pentru copilul tău. Astfel îl ajuți să se dezvolte sănătos, fără a îi furniza constant zahăr, care oricum astăzi este prezent într-un număr copleșitor de alimente!

Sperăm ca sfaturile noastre să te ajute și cu ajutorul copilului tău și a preferințelor sale, să îi prepari cele mai sănătoase și delicioase mic-dejunuri! Întotdeauna poți varia cu ingredientele pe care le ai la dispoziție și nu uita ca fiecare farfurie să îi bucure privirea și să îi transmită dragostea pe care i-o porți. Fie că alegi să îi gătești clătite cu urechi de ursuleț, fie că din legume îi aranjezi în farfurie o mică povestioară, întotdeauna acordă-i posibilitatea de a rămâne în micul său univers al copilăriei.

 

Lasă un comentariu

Ai nevoie de ajutor la teme ?