Ce vitamine am nevoie în sarcină

0

Specialiștii vorbesc despre peste 15 vitamine de care au nevoie fătul și gravida pe perioada prenatală. Teoretic toate vitaminele și mineralele sunt utile pentru o funcționare optimă a organismului, dar acestea au un rol important nu doar în sănătatea mamei, cât și dezvoltarea corespunzătoare a fătului.

Din datele puse la dispoziție de organizația internațională UNICEF, acestea sunt în top:

Știu că multor gravide li se prescriu vitamine speciale pentru sarcină de către ginecologul care le urmărește, dar acestea nu elimină o alimentație sănătoasă care conține aceste vitamine și minerale în mod natural.

Vitaminele conținute de alimente:

  1. Surse naturale de iod: cartofi, fasole, alge marine, prune uscate, banane, porumb, căpșune, sare iodată.
  2. Surse naturale de calciu: broccoli, kale, spanac, varza chinezească, edamame, smochine uscate, semințe de chia, amarant, tofu fortificat, lapte de soia fortificat.
  3. Surse naturale de fier: edamame, linte, fasole, năut, semințe de dovleac, tofu, spanac, stafide.
  4. Surse naturale de Vitamina A: cartofi dulci, dovleac, morcov, spanac, broccoli, pepene, kale, mango.
  5. Surse naturale de zinc: caju, migdale, alune, fasole.
  6. Surse naturale de Vitamina D: ciuperci, cereale fortificate, lapte de soia fortificat.
  7. Surse naturale de Omega-3: nuci, semințe de in, de chia și de muștar, varză de Bruxelles, spanac, busuioc, ulei de in, de soia și de nucă.
  8. Surse naturale de Vitamina B1: semințe de în și de floarea-soarelui, fasole uscată, mazăre, linte, fulgi de ovăz, nuci pecan și braziliene, drojdie nutrițională, cereale integrale, tofu.
  9. Surse naturale de Vitamina B2: migdale, cartofi dulci, cereale integrale, broccoli, spanac, sparanghel, varză de Bruxelles, morcovi, mazăre, ciuperci, drojdie inactivă.
  10. Surse naturale de Vitamina B3: semințe de floarea-soarelui și de chia, alune, ciuperci, mazăre, tahini, fasole, avocado, sparanghel, roșii, ardei grași, cartofi dulci, orez brun.
  11. Surse naturale de Vitamina B5: cereale integrale, caju, broccoli, semințe de floarea-soarelui, cartofi dulci, avocado, ciuperci, conopida, portocale, banane, roșii uscate.
  12. Surse naturale de Vitamina B6: fasole, banane, cereale integrale, usturoi, cartofi dulci, năut, avocado, alune de pădure, semințe de floarea-soarelui, orez brun, spanac.
  13. Surse naturale de Vitamina B7: fulgi de ovăz, avocado, spanac, broccoli, conopida, ciuperci, zmeură, cartofi, soia, nuci.
  14. Surse naturale de Vitamina B9: linte, spanac, broccoli, sparanghel, fasole, portocale, grapefruit, avocado, mango, rodii.
  15. Surse naturale de Vitamina B12: produse din soia fortificate, cereale fortificate, drojdie inactivă fortificată.

Lasă un comentariu

Ai nevoie de ajutor la teme ?