Valoarea calorica a alimentelor

0

Pentru o alimentaţie corectă, este necesară cunoaşteea valorii calorice a alimentelor, astfel încât, cantitatea consumată intr-o zi să nu fie sub necesarul caloric, dar nici cu mult peste acesta. În acest fel pot fi evitate probleme legate de nutriţie, de rezistenţa organismului la boli, de rezistenţă la efort.

Iată un tabel orientativ care se referă la valoarea calorică a alimentelor. Menţionăm că datele sunt luate de pe siteul Ministerului Sănătăţii Publice.

Valoare calorică kcal/100g Alimente
Minimă sub 5 Apă, apă minerală, ceai neîndulcit, supe clare
Scăzută 5 – 60  Fructe: mere, căpşuni, caise, piersici, prune, cireşe, vişine, pepene,
portocale, mandarine, grapefruit, mango, ananas.
Legume: fasole verde, varză, conopidă, morcovi, pătrunjel,
castraveţi, usturoi, ceapă, salată, ciuperci, spanac,
sparanghel, brocoli.
Lapte degresat, brânză proaspătă de vacă
Moderată 60 – 120 Fructe: pere, struguri, banane, fructe uscate, fructe glasate

Legume: porumb, mazăre, soia, fasole boabe, cartofi fierţi / copţi

Carne slabă, pui

Ou, brânză telemea, peşte

Cereale simple, pâine

Lapte integral, iaurt integral, iaurt cu fructe cu conţinut redus de grăsime

Crescută 130 – 300 Îngheţată, iaurt gras, smântână, caşcaval, brânză topită, carne grasă, salam, cârnaţi, paste cu sos, biscuiţi, prăjituri, cereale îmbogăţite, musli, sosuri
Foarte crescută Peste 300 Plăcintă cu carne, cartofi prăjiţi, pui/peşte/carne prăjite, hamburger, pizza, dulciuri (prăjituri cu cremă, ciocolată, bomboane) margarină, unt, maioneză, alune, seminţe

Lasă un comentariu