Metode simple de a întări imunitatea copilului tău

0

În această perioadă cu multe gripe și răceli îți poți ține copiii departe de ele ajutându-l să aibă o imunitate mai bună.
Poate că majoritatea vă gândiți la medicamente și suplimente alimentare scumpe ori la proceduri complicate. Dar acest lucru este posibil și cu câteva ingrediente ușor de procurat și simplu de administrat celor mici.

Iată câteva idei și metode de a întări imunitatea:

  • Scoate-le din consum dulciurile și zahărul rafinat – acestea sunt principalele vinovate de scăderea imunității
  • Dă-le zilnic fructe și legume proaspete- poți începe la finalul verii să le dai copiilor salate delicioase cu fructe de pădure. Poți adăuga iaurt sau câte o lingură de înghețată și cu siguranță nu vor face mofturi. Fructele de pădure sunt bune și congelate sau uscate pe perioadele când nu se mai găsesc proaspete. Se mai pot prepara și sucuri si smoothieuri de fructe. Alte fructe utile pentru imunitate sunt: mere, portocale, mandarine, kiwi, guava. Orice salată de legume este eficientă prin aportul de vitamine și minerale aduse organismului. Dacă ai dificultăți în a-i face pe copiii tăi să consume legume, poți citi și articolul Cum să-i faci pe copii să mănânce legume .
  • Acidul folic este vital pentru formarea de anticorpi. Poate fi preluat în special din fasole și verdeață, iar specialiștii recomandă persoanelor cu un sistem imunitar scăzut o cura zilnică.
  • Suplimentează cantitatea de produse lactate-  iaurturile, sana, chefirul acționează la nivel digestiv întărind organismul copilului.
  • Carnea contribuie la întărirea imunității- carnea de pui este bogată în proteine care asigură un bun transport al celulelor albe, responsabile de apărarea organismului. Friptura de porc asigură necesarul de vitamina B6, esențial pentru o bună funcționare a sistemului imunitar. Le poți prepara fierte, la cuptor, fripte, cu sosuri, cum îi place copilului mai mult. Nu te lăsa amăgit de teorii conform cărora o alimentație mai ușoară este mai benefică imunității decât cea cu alimente mai greu de digerat.
  • Peștele și uleiul de pește – este un bun prieten al imunității prin conținutul său bogat în  în Omega 3 și vitamina D
  • Adaugă multe verdețuri și condimente- în mâncărurile și salatele pentru copii. Usturoiul este binecunoscut pentru proprietatile sale antibacteriene și antivirale. La fel de utile sunt pătrunjelul verde, ghimbirul ras, rurmericul, scorțișoara
  • Folosește diverse amestecuri cu miere naturală- o poți simplu amesteca acasă cu cătină, propolis, lămâie, semințe de susan, măceșe, merișor. Administrează-le copiilor câte o lingură dimineața sau amestecă-le în ceaiuri, sucuri, limonade
  • Prepară seara ceaiuri de ghimbir– dintr-o rădăcină rade seara câte o lingură la 1/2l de apă, fierbe-o și strecoară ceaiul. Îl poți îndulci cu miere. Conține multe vitamine și uleiuri esențiale care protejează împotriva afecțiunilor respiratorii și ajută la vindecarea lor.
  • Scoate-l la plimbări, joacă și mișcare în aer liber– nu te lăsa speriat de temperaturile în scădere sau de umezeală. Medicii recomandă aerisirea camerelor copiilor și cât mai multă mișcare în afara casei sau a spațiilor închise pentru a fortifica organismul și a-l face mai rezistent la boli.

Lasă un comentariu

Ai nevoie de ajutor la teme ?