Fructele și legumele sucuri sau pasate dăunează copiilor

0

Fructele și legumele sunt foarte recomandate pentru orice persoană, datorită conținutului mare de nutrienți: vitamine, fibre, minerale, glucide etc. Copiii ar trebui să le consume zilnic. Totuși contează mult și modul în care acestea sunt preparate, anumite situații putând să le transforme din alimente hrănitoare ideale pentru dezvoltarea normală fizică și psihică a celor mici, în bombe glicemice care cresc nivelul de zahăr din sânge și afectează anumite organe.

În primul rând acestea nu trebuiesc pasate sau consumate ca sucuri, creme, deoarece tocmai mestecarea legumelor şi a fructelor face ca pancreasul să se pregătească să le folosească sub formă de energie.

Dacă ai un bebeluș și crezi că legumele și fructele sub formă de sucuri sunt o etapă în diversificarea în alimentația lui, află că ultimile cercetări arată opusul: ele îi pot face mai mult rău decât bine celui mic.

 “La ora actuală, sucurile de legume sau de fructe nu fac parte din alimentaţia copilului, nici un medic nu o să recomande suc de legume sau fructe care se folosea în trecut ca şi paşi de diversificare. Dar la ora actuală e clar, ştiu că sucurile de legume şi fructe nu sunt sănătoase pentru că ele reprezintă o cantitate mare de zahăr care trece prin organism repede, cu repercurisiuni asupra dezvoltării pancreasului, cu risc de diabet la vârsta mică.” Dr. Iolanda Vivisenco, medic primar pediatru

Citește și:   Este bine să îmi cresc copilul vegetarian?

Dați-le copiilor mai curând fructe și legume proaspete ori preparate, tăiate în cubulețe mici, pe care le poate mesteca. Din fructele moi cei mici pot mușca singuri încă de la 6-8 luni. În topul fructelor ușor masticabile sunt bananele, nectarinele, piersicile, mango, avocado, portocale, pere, prune, mandarine etc. Odată cu apariția dinților, lista se poate extinde.
Dați-le fructele/ legumele cu totul cu coajă când este posibil, deoarece sunt mai bogate în vitamine și se digeră mai bine.

Evitați supele cremă și piureurile. Puteți tăia legumele din mâncăruri bucăți sau să fie date pe răzătoare mare pentru copiii foarte mici. Digestia lor este mult mai rapidă când sunt pasate și de aici și neajunsurile:

“Rapid înseamnă rău, adică insulina se descarcă repede, vine repede, bagă repede glucoza în celulă, ceea ce duce la creşterea rezistenţei la insulină şi la creşterea ţesutului adipos. Această insulină care tot vine şi plecă vine şi pleacă crează stări de obosela şi simţi iar nevoia să mănânci dulce.” Dr. Antonela Burlacu, mecic primar endocrinolog:

Specialiștii atenționează că aşa apare cercul vicios- adică rezistenta la insulină, obezitatea şi diabetul.

Citește și:   Diferența dintre gripă, răceală și infecție respiratorie bacteriană

Glucidele se găsesc și în alte alimente ca cerealele, pastele făinoase, pâine, orez, de aceea evitați combinarea acestora cu fructele și legumele, mai curând completați mâncarea de legume cu o salată.

 

Lasă un comentariu

Ai nevoie de ajutor la teme ?