Există alimente care pot crește înălțimea copiilor

0

Înălțimea și modul în care se dezvoltă un copil depind de aliajul genetic. Înseamnă că nu toți copiii pot crește la fel de mult pe cât doresc, indiferent cât de sănătos ar mânca. Dar este esențial să le oferiți copiilor alimente care să le susțină creșterea normală pentru vârsta lor.

Poate crește înălțimea unui copil?

Înălțimea unui copil depinde în mare măsură de înălțimea părinților și a altor rude apropiate.
Copiii cresc în ritmul lor și înălțimea lor poate crește semnificativ în timpul pubertății. După pubertate, este posibil ca atât băieții, cât și fetele să mai ia câte 2-5 centimetri în înălțime în fiecare an. Cu toate acestea, înălțimea finală, la maturitate, poate depinde de mai mulți factori, inclusiv de genetica care joacă un rol semnificativ.

Totuși, carențele alimentare ar putea încetini creșterea copilului și împiedica să atingă înălțimea medie pentru vârsta sa. Prin urmare, oferirea de alimente bogate în nutrienți este esențială pentru a ajuta copilul să atingă înălțimea potrivită.

Nutrienți necesari pentru a ajuta un copil să crească mai înalt

În anii de creștere, copiii au nevoie de o dietă echilibrată și de exerciții fizice pentru creșterea lor generală. Există unele substanțe nutritive specifice care sunt necesare în cantități crescute pentru a asigura o creștere a înălțimii.

  • Proteine: valoarea de referință pentru aportul de proteine ​​este de 0,9 g / kg / zi pentru băieți (3-18 ani) și fete (3-15 ani). Asigurați-vă că le dați cantitatea recomandată dintr-o varietate de surse.
  • Carbohidrați: sunt necesare alimente bogate în calorii pentru creșterea copiilor. Astfel, trebuie consumat un aport echilibrat de carbohidrați din surse complexe. Cerealele integrale și mei sunt câteva dintre sursele sănătoase. Evitați carbohidrații simpli, precum cei din produsele de panificație și prăjituri, deoarece ar putea crește riscul obezității infantile.
  • Vitamine: toate vitaminele sunt esențiale pentru creștere și susținere. Cu toate acestea, unele vitamine specifice, cum ar fi vitamina D și complexul de vitamine B, pot afecta direct înălțimea copilului. Astfel, asigurați-vă că respectați aportul recomandat de toate vitaminele.
  • Minerale: minerale precum calciul, magneziul, potasiul, fierul, manganul și fluorul sunt esențiale pentru creșterea copilului. Multe dintre fructe și legume sunt bogate în minerale, alături de carne și produse lactate. Un aport adecvat de minerale ajută la promovarea creșterii sănătoase și la creșterea înălțimii.

Cele mai bune alimente pentru a crește înălțimea unui copil

O dietă echilibrată cu un aport sporit de anumiți nutrienți este importantă pentru a promova creșterea copiilor. Mai jos vă prezentăm o listă a unor alimente pe care le-ați putea adăuga la dieta copilului în mod regulat pentru a asigura o creștere optimă în înălțime (și greutate).

Citește și:   Beneficii ale mersului pe bicicletă

1. Ouă
Un ou furnizează aproape 6,5 grame de proteine ​​și are aproape toți aminoacizii esențiali în el. Acest lucru face ca oul să fie o sursă de proteine ​​complete care este necesară pentru dezvoltarea oaselor copiilor. În plus, are mulți alți nutrienți precum vitamina D, fosfor, acizi grași omega-3, seleniu și iod care ajută la creșterea și dezvoltarea generală a copiilor.

2. Lapte
Proteinele, vitaminele, cum ar fi vitamina D și mineralele (potasiu, calciu, fosfor și magneziu) din lapte sprijină dezvoltarea oaselor. Laptele integral are mai mulți nutrienți decât cel degresat. Astfel, copiilor trebuie să li se servească lapte integral sau produse din lapte integral, cu excepția cazului în care li se prescrie altceva din cauza unor probleme de greutate, cum ar fi obezitatea.

3. Soia
Luați în considerare includerea produselor făcute din soia în dieta copilului. Câteva exemple de produse de soia sunt făina de soia, bucățile de soia, tofu și laptele de soia. Soia este bogată în proteine, este considerată echivalentă cu proteina animală. Produsele de soia precum tofu și laptele de soia sunt, de asemenea, bogate în calciu. Aceasta le face o sursă excelentă de proteine ​​pentru vegani. Consumul regulat de soia poate ajuta la îmbunătățirea sănătății oaselor.

4. Carnea roșie
Carnea roșie este bogată în proteine ​​și mai mulți micronutrienți, inclusiv fier, care este esențial pentru a preveni anemia. La rândul său, anemia poate provoca slăbiciune și poate afecta creșterea unui copil. Cu toate acestea, carnea roșie este bogată și în grăsimi saturate, de aceea este bine să-i limitezi consumul la un nivel moderat. Tăiați toată grăsimea vizibilă înainte de a găti pentru a reduce conținutul total de grăsime din carne roșie.

5. Carnea slabă
Peștele și carnea de pui fără piele sunt opțiuni ideale de carne bogată în proteine, dar săracă în grăsimi saturate. Alte opțiuni de carne slabă, cum ar fi curcanul, pot fi de asemenea servite copiilor.

6. Legumele
Legumele inclusiv lintea, fasolea neagră, fasolea pinto, fasolea roșie, sunt bogate în proteine ​​și au conținut scăzut de grăsimi. Majoritatea leguminoaselor conțin o cantitate mare de calciu și fibre alimentare, esențiale pentru un copil în creștere. Puteți încerca să adăugați leguminoase la mesele copiilor dvs. pentru o dietă bogată în proteine ​​și nutrienți.

Citește și:   Cum îi afectează pe copii trecerea la ora de iarnă

7. Legume cu frunze
Legumele cu frunze sunt o sursă bună de calciu pentru copiii care nu consumă lapte din cauza intoleranței la lactoză sau a alegerilor alimentare. Legumele cu frunze sunt, de asemenea, o sursă bună de vitamina K, esențială pentru sănătatea oaselor. Salată verde, spanacul, loboda, ștevia,  pătrunjelul și alte verdețuri pot fi adăugate în dieta zilnică a copiilor tăi sub formă proaspătă sau preparate.

8. Nucile
Nucile conțin un amestec de proteine ​​și calciu. În plus, oferă cantități mari de acizi grași omega-3 care pot îmbunătăți sănătatea oaselor și a articulațiilor. Puteți lua în considerare adăugarea unui sortiment de nuci la dieta copilului sau migdale, fistic ori alune de pădure.

9. Semințe
Majoritatea semințelor conțin proteine, iar unele dintre ele chiar conțin minerale precum calciul. De exemplu, semințele de chia conțin calciu. De asemenea, sunt bogate în acizi grași omega 3 și fibre. Alte semințe precum semințele de susan pot fi prăjite sau folosite crude în salate.

10. Cereale
Grânele pot fi o sursă de magneziu, un mineral care joacă un rol important în promovarea sănătății oaselor. Includeți un sortiment de boabe în dieta copilului. Folosiți cereale integrate, o sursă bună de fibre. Unele dintre cerealele întregi care sunt o sursă bună de calciu și magneziu sunt ovăzul, orzul și pseudo-cerealele precum hrișca și quinoa.

11. Fructe bogate în minerale
Fructele nu sunt des asociate cu mineralele, dar unele fructe conțin o cantitate adecvată de calciu și alte minerale necesare pentru creșterea sănătoasă a oaselor. Exemple de fructe cu conținut de calciu: portocalele, caisele, kiwi și ananasul. Includeți o mare varietate de fructe în dieta copiilor dvs. pentru a obține o creștere optimă.

O dietă bine planificată, echilibrată și exerciții fizice regulate ar putea ajuta copilul să crească în înălțime. În plus, aceasta va contribui, de asemenea, la prevenirea afecțiunilor cronice precum obezitatea infantilă. Cu toate acestea, în cazul în care observați la copil o problemă de creștere și nu vedeți nici un rezultat folosind alimentația corespunzătoare, ar fi  de recomandat să mergeți cu el la un medic pentru că pot fi și alte cazuri ale întârzierilor de creștere.

 

Lasă un comentariu

Ai nevoie de ajutor la teme ?