Cum îi afectează pe copii trecerea la ora de iarnă

0

În ultima duminică din octombrie, România trece la ora oficială de iarnă. În noaptea de sâmbătă spre duminică vom da ceasurile înapoi cu o oră, astfel ora 4 devine ora 3.

Schimbarea orei ne influenţează pe fiecare dintre noi, însă cei mai afectaţi sunt şi de această dată copiii pentru că ei au un program strict şi cei mai mulţi merg la culcare sau se trezesc la ore fixe.

Astfel, orice abatere de la aceste ore provoacă schimbări la nivel fizic şi psihic pe care nu ai cum să nu le observi în comportamentul celui mic.

Care sunt soluţiile pentru a-l ajuta pe copilul tău să nu resimtă trecerea la ora de iarnă

Pregăteşte-te pentru câteva zile complicate după schimbarea orei

Încearcă să îl trimiţi pe copil la culcare cu 10-15 minute mai devreme timp de câteva nopţi, pentru că schimbarea nu i se va mai părea atât de grea. Acest lucru presupune multă disciplină, dar o oră fixă de mers la culcare în fiecare seară îl ajută pe cel mic să fie sănătos și va mai diminua efectele schimbării orei.

Citește și:   Sfatul specialistului: Ghiozdanul e de preferat să fie purtat ca troler

Așteaptă-te ca să ai un copil morocănos pentru următoarele 3 săptămâni

Cu cât copilul este mai mic, cu atât va dura mai mult până se va adapta la noua oră. Studiile făcute de-a lungul timpului au demonstrat că lipsa somnului sau un somn agitat provoacă iritabilitate, stres și anxietate, iar în rândul copiilor aceste manifestări sunt şi mai accentuate. În această situaţie nu ai cum să intervii, trebuie doar să te pregătești să faci faţă şi acestei provocări.

Scoate alte activităţi din program pentru ca micuţul să aibă timp suficient să doarmă

Chiar dacă în fiecare seară obişnuieşte să facă şi alte lucuri care să îl binedispună şi să îl relaxeze, încearcă să le elimini din program, măcar pe o parte dintre ele, pentru a face loc suficient somnului.

Trage draperiile şi fă întuneric în cameră

Acest detaliu este esenţial, dacă vrei să îl convingi pe cel mic să se bage în pat la ora stabilită. Dacă în cameră este întuneric, cel mic va dormi mai bine chiar şi spre dimineaţă, când afară începe să se lumineze.

Disciplina este importantă

Citește și:   Echivalente alimentare pentru alcatuirea meniurilor la copii si adolescenti

Chiar dacă este tentant să prelungiți seara cu reprize de joacă, poveşti sau desene animite, disciplina este importantă şi îl va ajuta pe micuţ să respecte programul de somn. Nu îi permite să se abată de la el şi explică-i cu fermitate de ce trebuie să respecte orele de somn. Aminteşte-i de dimineţile în care nu poate să se trezească pentru a-l convinge că cu cât va merge la culcare la ora stabilită, cu atât îi va fi mai uşor să se trezească a doua zi.

Televizorul şi computerul, inamicii somunului

Este demostrat ştiinţific că expunerea la surse artificiale de lumină limitează producerea melatoninei, un hormon esenţial care reglează somnul. Aşadar, desenele animate sau filmele la TV pot fi înlocuite cu activităţi mai relaxante înainte de culcare, cum ar fi un puzzle sau o poveste, pentru un somn liniştit.


Lasă un comentariu