6 secrete pentru a-ți învăța copilul să adoarmă singur

0

30% până la 40% dintre copii au probleme cu somnul, în special la adormire, potrivit Studiului despre somnul copiilor efectuat de psihologii de la Universitatea din Cologne. Tot ei au mai observat că problema se agravează în timp și la unii se transformă în insomnie și au nevoie de tratament și terapie.

Așadar, să-ți pui copilul la somn poate fi epuizant și frustrant atât pentru părinți, cât și pentru copii. Chiar dacă problema este frecventă, există câteva metode care pot ajuta copiii să adoarmă ușor și să aibă un somn calm, fără să se trezească.

1. Creați o rutină înainte de culcare
Poate însemna orice; baie, schimbatul în pijamale, cântece de leagăn, citirea unei povești etc. Condiția e să faceți aceste lucruri în fiecare seară înainte de a-i pune în pat.   De asemenea, stabiliți un moment specific, o oră fixă, când copilul trebuie să se culce, asta va deveni în cele din urmă un obicei.
De asemenea, este important ca această rutină să nu includă timp de o oră înainte de culcare jocuri active, zgomote puternice, surprize sau alte lucruri care distrag atenția de la somn, inclusiv folosirea de gadgeturi electronice.

2. Contactul fizic cu părinții

La bebeluși contactul piele pe piele cu mama este extrem de important pentru ei – se calmează și dorm mai bine, potrivit cercetărilor. Pe de altă parte, studiile au arătat că copiii, indiferent de vârstă, cu o lipsă semnificativă de contact fizic cu părinții au un nivel mai ridicat de hormoni de stres – ceea ce poate duce la numeroase probleme, inclusiv  probleme de somn.

Citește și:   Cum îl motivezi când începe şcoala

Adică, dacă copilul nu a avut suficient contact în timpul zilei, nu este de mirare că seara nu va dori să doarmă singur, că va face totul să își tot cheme părintele lângă el. Mai multe îmbrățișări și sărutări în timpul zilei vor ușura procesul de a-și lua rămas bun pentru noapte.

3. Folosiți iluminare slabă
Lumina strălucitoare trimite un mesaj clar creierelor noastre: rămâi treaz. Dar oamenii de știință au devenit mai specifici despre lumina artificială pe care ar trebui să o evităm în timpul nopții. Lumina emanată de televizor, computere se pare că este cea mai perturbatoare pentru somn, deoarece inhibă eliberarea melatoninei care ne relaxează și ne face să adormim. Acest lucru este valabil și pentru bebeluși și pentru copii.
Folosiți o lampă de pat sau de veghe cu lumină caldă încă de când îi puneți în pat.

4. Retrageți-vă puțin câte puțin
Această metodă înseamnă că un părinte care obișnuiește să stea pe un scaun lângă patul copilului sau chiar doarme cu cel mic în același pat sau cameră, să se mute câte puțin mai departe de el, treptat. Și zi de zi „tabăra” ar trebui mutată mai departe și mai departe pe măsură ce copilul tău adoarme. S-a dovedit a fi eficient atât la sugari, cât și la copii mici, așa cum spun oamenii de știință și experții în științele somnului. În aproximativ 3 săptămâni, prezența părinților este înlăturată total.

Citește și:   Cum rezolvi crizele de tipul: Vreau! Vreau!

5. Folosiți metoda „plânsului controlat”.
Scopul acestei metode este de a ajuta copilul să învețe să adoarmă și să se liniștească singur. După cum sugerează și numele, părinții vin să verifice și să se asigure că copilul lor este în regulă atunci când îl aud plângând, dar introduc treptat o perioadă de auto-calmare înainte să vină la el  (începând cu 1-2 minute și creștem intervalul).
O altă tehnică menită să permită bebelușilor să învețe să se auto-calmeze fără să se simtă abandonați a fost popularizată de Tracy Hogg. Este o abordare blândă, dar necesită răbdare. Țineți copilul în brațe până când s-a liniștit și e gata să adoarmă și apoi lăsați-l jos cât timp e încă treaz. Procesul trebuie repetat până când copilul învață să adoarmă singur.

6. Rescrierea coșmarului
Studiile arată că cel puțin 80,5% dintre copii au coșmaruri și se pot trezi în mijlocul nopții speriați, chiar plângând. Părinții îi pot ajuta să le facă față asigurându-i că sunt în siguranță și încercând să își imagineze împreună  cu ei un final sigur și fericit al coșmarul. Oamenii de știință sugerează, de asemenea, citirea de povești despre frică sau vise și implicarea în activități care îi ajută pe copiii mici să-și înfrunte temerile.

 

Lasă un comentariu

Ai nevoie de ajutor la teme ?