Învățare distractivă cu mijloace media

0

În generația media de astăzi, când cei mici nu vorbesc încă dar știu să butoneze tableta sau televizorul, mulți părinți spun că se confruntă cu probleme când școlarii lor ajung la subiecte pe care trebuie să le învețe memorând și exersând. Sunt învățați să acumuleze cunoștințe mai mult vizual și din păcate manualele nu li se mai par atrăgătoare.

Am niște prieteni de familie și băiețelul lor care a trecut în clasa a IVa are și el problema asta. Deși este foarte inteligent, cunoaște deja noțiuni de programare și poate discuta ore despre robotică cu oricine este interesat, nu a reușit să învețe tabla înmulțirii și are note foarte mici mai la toate materiile la care este ceva de memorat. Mama lui este foarte bună în media și ea și atunci a avut o idee: să îl ajute să învețe gramatică, matematică și alte lucruri utile cu ajutorul unor filmulețe și clipuri interesante. Pe unele le-a găsit online, în special filme și desene animate cu povești sau filme corespunzătoare lecturilor de la literatura română, pentru alte subiecte a creat chiar ea scurte clipuri: subiectul, predicatul, înmulțirea etc.

Citește și:   De ce e periculos să îţi pedepseşti copilul

Eu sunt puțin mai tradiționalistă și îmi amintesc că am insistat mult, când am avut copiii mici, să învețe să memoreze lucruri. Așa că am fost foarte curioasă dacă această metodă va funcționa la Dorian. Cum ei doar ce s-au întors din concediu de la munte, nu m-am așteptat să fi început deja să aplice această metodă.

-Am avut Wifi la hotel, mi-a explicat prietena mea, așa că în fiecare zi am putut să îl pun să vizioneze câteva clipuri. Nu este complicat ca atunci când ar trebui să cari cu tine diverse cărți. Și lui Dorian îi plac mult. A terminat deja toate filmulețele cu lecturile pe care o să le studieze anul viitor, ți le poate povesti fără probleme. Până acum când citea o carte, cu greu putea să spună câteva fraze despre ea. Și gramatică, matematică, am învățat împreună cu videoclipuri.

Eu am protestat iarăși la ideea asta, ca și profesor de literatură, considerând că acest copil va ajunge să nu mai citească deloc:

– A fost și temerea noastră, mi-a explicat ea. Dar l-am încurajat după ce a văzut un desen animat cu o poveste, să și citească povestea ca să vadă dacă sunt diferențe. Am fost surprinși să-l vedem făcând asta fără să mai vocifereze ca până acum, a terminat-o repede și ne-a și spus ce era în plus sau în minus la varianta animată. Desigur că l-am lăsat să citescă povestea pe tabletă, i-am descărcat-o acolo în formă electronică. Știu că pentru noi învățarea a fost diferită, dar nu e vorba despre tradiție, ci despre metode care să funcționeze în aceste situații noi.
Nu știam ce să cred dar îl văd acum des pe Dorian, copilul care butona doar computerul cu programe și jocuri, stând pe canapea și citind atent povești de pe tabletă. Se pare că amicii mei au avut o idee genială care se potrivește băiețelului lor. Pentru părinții care doresc să încerce metoda, recomand canalul COPII ISTEȚI care are multe resurse utile pentru școlari.

Citește și:   Ce învață copilul la grădiniță și cum poate exersa acasă

Iată și câteva videoclipuri interesante pentru diverse obiecte:


Lasă un comentariu